سمپاشی گروپ لزوم بهره گیری از شیوه های نوین ومکانیزاسیون در بخش کشاورزی گیلان - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع امروز (سه شنبه) از روند برداشت چای و کارخانه فرآوری و عمل آوری برگ سبز در دهستان کیسم شهرستان آستانه اشرفیه بازدید کرد.

استاندار گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چای یکی از محصولات استراتژیک در حوزه کشاورزی استان است، افزود: بیش از ۴۴۰ هزار نفر در صنعت چای فعال هستند.

وی با بیان اینکه سهم استان گیلان در تولید چای کشور ۹۰ درصد بوده و باید در راستای افزایش کیفیت محصول چای گام برداریم، گفت: برای توسعه پایدار در بخش کشاورزی و افزایش بهره وری باید به سمت مکانیزاسیون کردن کشاورزی حرکت کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مناطق کوهپایه و اراضی شیبدار از مناطق عمده‌ای است که چای در آن کشت می‌شود، تصریح کرد: یکی از مواردی که باید در دستور کار چایکاران قرار گیرد استفاده از آبیاری نوین برای جبران کاهش و کمبود منابع آبی در برخی مقاطع سال است.

زارع بر لزوم بهره گیری از شیوه‌های نوین در صنعت چای به ویژه در مناطق سخت گذر تأکید کرد و ادامه داد: یکی از شیوه‌ها، استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تأمین برق در این مناطق است که به کاهش هزینه‌های کشاورزی کمک می‌کند.

وی به حمایت‌های دولت از فعالان حوزه چای اشاره و با بیان اینکه در سال‌های گذشته تا ۸۵ درصد کمک بلاعوض در حوزه چای پرداخت شده است، بیان کرد: امسال برای حمایت از چایکاران و ایجاد انگیزه برای احیای باغات چای قیمت خرید تضمینی در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته و خوشبختانه در این سال‌ها سیاست‌های مثبتی برای توسعه اشتغال پایدار در حوزه کشاورزی اتخاذ شده است.

استاندار گیلان همچنین در بازدید از یک بانک نشا در شهرستان لاهیجان با اشاره به اینکه با توجه به اینکه بخش کشاورزی به عنوان یکی از محورهای توسعه استان می‌توانیم در راستای تحقق شعار «جهش تولید» گام برداریم، اظهار کرد: تولید برنج یکی دیگر از محصولات استراتژیک در استان گیلان است که باید برای افزایش بهره وری در آن برنامه ریزی شود.

وی به تولید یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن شلتوک و استحصال بیش از ۷۶۰ هزار تن برنج سفید در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط امسال و شیوع ویروس کرونا باید به سمت استفاده از روش‌های مکانیزه حرکت کنیم.

زارع با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌های انجام شده امسال شاهد استفاده از مکانیزاسیون در ۷۰ درصدی از اراضی هستیم، گفت: امیدواریم با اقدامات انجام شده امسال شاهد افزایش تولید محصول برنج در استان باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 162 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 20 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها