سمپاشی گروپ لزوم ترویج کشت زعفران و گل نرگس در استان ایلام - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار عصر دوشنبه در دیدار با مسئولان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: جهاد کشاورزی یکی از نهادهای گسترده و تاثیرگذار بر بهبود کیفیت سفره مردم است که با تلاش و تولید محصولات کشاورزی، این مهم در استان محقق خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به شعار سال یعنی جهش تولید، در استان ظرفیت‌های مناسبی وجود دارد که می‌طلبد شاهد رونق آنها باشیم.

کریمب تبار افزود: از جمله این ظرفیت‌ها ترویج کشت زعفران و گل نرگس به عنوان محصولاتی با درآمدزایی مناسب و احداث باغات در اراضی شیبدار و تولید میوه‌های مرغوب است.

وی به اهمیت خاک و آب و وجود این دو نعمت در استان اشاره کرد و گفت: این عامل باعث ایجاد استقلال اقتصادی و کاهش تورم و همچنین زمینه صادرات محصول به کشور عراق خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه کنترل قیمت کالا از عوامل رفاه حال مصرف‌کنندگان است، افزود: گرانی محصولات باعث ایجاد مشکل برای مصرف کنندگان شده که جهاد کشاورزی می‌تواند با سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف و جذب سرمایه افراد به حل این مشکلات کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری خرید محصولات با نرخ‌های معقول و جلوگیری از دخالت واسطه‌ها و دلالان می‌تواند در کاهش قیمت مواد پروتئینی و محصولات کشاورزی موثر باشد.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به اهمیت ایجاد اتاق فکر و استفاده از ایده‌ها و نظرات کارشناسی به منظور تقویت بخش کشاورزی استان، خواستار پرداخت به موقع بدهی تولید کنندگان محصولات از جمله گندم و علوفه و… شدند.

وی در پایان گفت: انعکاس فعالیت‌ها به مرکز کشور و جذب اعتبارات به منظور تقویت روحیه جهادی و تلاش برای رفاه و معیشت مردم از نکات مهمی است که نیاز است سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در این زمینه تلاش کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 176 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.