سمپاشی گروپ لزوم توجه به پروژه سامانه گرمسیری در سطح ملی - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت حاتمی امروز چهارشنبه در دومین همایش جشنواره ملی مزرعه که در ایستگاه تحقیقاتی اسلام آباد غرب برگزار شد، با بیان اینکه عمده کشت های استان کرمانشاه به صودت دیم انجام می شود، گفت: در آبی کردن اراضی پیش نرفتیم و می توان گفت نصف متوسط کشور هستیم، لذا تلاش می کنیم با راه اندازی سامانه گرمسیری در راستای جبران کمبودها حرکت کنیم.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: سامانه گرمسیری یکی از پروژه های جدی استان است که در سطح ملی باید به آن توجه شود و وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در مورد آن به توافق برسند.

وی با بیان اینکه در استان فعالیت و خدمات بخش کشاورزی قابل قبول است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در خصوص توسعه گلخانه ها و بخش دامپروری آنچنان که شایسته است، کار نکردیم باید بیشتر تلاش کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ابرازداشت: در استان کرمانشاه در حوزه تسهیلات برای کشاورزان و دامداران محدودیتی قرار ندادیم و می توان گفت پیشروترین استان در جذب تسهیلات روستایی و عشایری هستیم.

وی کشاورزان را یک قشر آسیب پذیر معرفی کرد و بیان داشت: بهره وری آب دغدغه عمده ماست که می توان با استفاده از پژوهش‌های اساتید دانشگاه و جمع آوری آبهای سطحی آنرا مدیریت کنیم.

حاتمی افزود: در کشور ایران با همه زحمت هایی که در بخش کشاورزی صورت می گیرد، اما به دلیل ناقص بودن زنجیره ها و عدم فعالیت در حوزه بازاریابی و همچنین ضعف آموزش پیشرفت درآن کند است لذا در جهت رفع نواقص باید دست به کار شویم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 105 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها