سمپاشی گروپ مدیریت زنجیره تأمین، راهکار توانمندسازی بخش کشاورزی است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، نادر صادقی ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت خرید و فرآوری محصول گوجه فرنگی و سیب صنعتی استان اظهار کرد: مدیریت زنجیره تأمین یکی از مهم‌ترین موضوعات در بازار دنیای امروز است که در بازارهای ما قابل مشاهده نیست و عدم انتقال اطلاعات بازارهای جهانی به کشاورزان سبب ناهماهنگی میان عرضه و تقاضا شده است.

وی با اشاره به دپوی سیب درختی در کنار جاده‌ها، گفت: این کار علاوه بر بدمنظر شدن راه‌های مواصلاتی، به صادرات محصولات کشاورزی و اقتصاد استان نیز لطمه می‌زند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی تأکید کرد: لغو محدودیت‌های صادراتی در ارتباط با گوجه فرنگی و فرآورده‌های آن تا پایان مهرماه سال جاری است ولی به دنبال حذف محدودیت‌ها تا پایان سال هستیم.

وی با بیان اینکه اگر صادرات به خوبی صورت گیرد مطمئناً بیش از پیش کمک حال کشاورزان خواهیم بود، اضافه کرد: امید داریم تا با توجه به حذف محدودیت‌های صادراتی و کاهش میزان تولید به نسبت سال قبل، شاهد مشکلات کمتری برای کشاورزان در فروش محصول باشیم.

صادقی همچنین با اشاره به تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تنی سیب درختی در سال ۹۸ در سطح استان، بیان کرد: میزان پیش بینی تولید امسال رقم یک میلیون و یکصد هزار تن است که ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تن از این میزان به صورت صنعتی در صنایع تبدیلی مصرف می‌شود و مابقی به صورت تازه خوری یا در سردخانه‌های استان ذخیره سازی خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها