سمپاشی گروپ مردم شیراز باید از سلامت میوه و محصولات مصرفی مطلع باشند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی شورای‌اسلامی شهر شیراز، علی ناصری در نشست این هفته کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری افزود: در امر سلامت همه باید خود را سهیم و مسئول بدانیم زیرا فرزندان این آب و خاک حق دارند در محیط سالم رشد کنند.

وی تصریح کرد: در همین راستا، در چهلمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز به بررسی استفاده‌ی غیر مجاز پساب فاضلاب برای آبیاری اراضی زراعی و کشاورزی واقع در شرق شیراز پرداخته شد

ناصری ادامه داد: در این کمیسیون مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی و جهادکشاورزی گزارش‌های مستند و معتبر نظارت بر سلامت در محصولات کشاورزی از مبادی فروش مثل سازمان میوه و تره‌بار را به کمیسیون ارائه دهند تا بتوانیم جوابگوی سئوالات مردم درباره وضعیت میوه و تره بار باشیم.

وی ابراز کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهند میزان مصرف سموم در میوه‌ها برای دفع آفات از استاندارد جهانی بالاتر است.

به گفته ناصری، با تشکیل کارگروهی متشکل از ارگانهای ذیربط با محوریت استانداری یا فرمانداری شرح وظایف هر ارگانی مشخص می‌شود تا یک‌بار برای همیشه مشکل رفع شود و مردم با طیب خاطر میوه و سبزیجات را مصرف کنند

ناصری از بهره برداری تصفیه خانه شماره ۲ شیراز تا پایان سال ۹۷ خبرداد.

وی افزود: یک‌هزارو ۲۰۰ کیلومتر از شهر شیراز به سیستم فاضلاب شهری نپیوسته که با بهره برداری از تصفیه‌خانه شماره ۳، این امر محقق می‌شود.

ناصری افزود: هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص چگونگی دفن پسماندهای عفونی بیمارستانها، مطب‌ها و درمانگاهها نیز در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست وخدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: روزانه ۷ تن پسماند عفونی بیمارستان‌ها جمع‌آوری می‌شود و با توجه به اینکه برخی از بیمارستان‌ها فاقد دستگاه اتوکلاو هستند باید افرادی برای جمع‌آوری، حمل و دفن پسماندها به کار گرفته شوند.

وی برلزوم آموزش این افراد تاکید کرد تا حین انجام کار آلوده نشوند.

وی ادامه داد: روزانه یک‌هزار و ۱۰۰تن پسماند وارد سایت برمشور می‌شود که ۴۰۰ تن دفن و ۷۰۰ تن پردازش می‌شود.

به گفته ناصری، از یک‌هزارو ۱۰۰تن پسماند خانگی، ۲۲۰تن پسماند پلاستیکی است که برای بازیافت باید زمان زیادی صرف شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تفصیلی مدیریت پسماند برای نخستین بار در شهر شیراز گفت: این طرح از مدیریت تفکیک از مبدا تا مرحله بعد ازدفن پسماندها را شامل می‌شود.

ناصری گفت: با توجه به رهاسازی فاضلاب درسالیان گذشته، باید وضعیت فاضلاب بیمارستانها مورد توجه و بررسی قراربگیرد.

قاسم مقیمی عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: ۹۰درصد بوی نامطبوع ورودی شهر شیراز به دلیل فاضلاب ۳ کارخانه نشاسته سازی است.

وی بر لزوم ساماندهی وضعیت فاضلاب این کارخانه‌ها تاکید کرد و گفت: از پساب‌های فاضلاب برای آبیاری درختان استفاده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ورود مستقیم و استفاده فاضلاب خام در انتهای بلوار آزادگان، انتهای بلوار شهید دستغیب و شهرک صنعتی گفت: در راستای حفظ سلامت مردم باید همه دست در دست هم دهیم ومشکل را رفع کنیم.

سیروس پاکفطرت عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز دراین جلسه گفت: با استفاده‌ی غیر مجاز پساب فاضلاب برای آبیاری اراضی زراعی و کشاورزی سلامتی مردم به مخاطره می‌افتد و باید به پیشگیری از این مشکل توجه ویژه داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز معتقد است شورا، شهرداری و مدیران در ادوار گذشته عزم وتصمیم جدی برای رفع این مشکل نگرفته‌اند.

پاک‌فطرت خواستار اختصاص شعبه ویژه رسیدگی این موضوع، از مدیرکل دادستانی شد.

تشکیل کارگروهی برای بررسی این موضوع با حضور فرمانداری و ارگانهای ذیربط، ممنوعیت کامل استفاده از پسابها، از پیشنهادات پاک‌فطرت در این جلسه‌ بود.

وی با اشاره به کمبود آب، بر عدم کاشت چمن، کشت سبزیهایی با آبیاری کم و عدم ابیاری فضای سبز در ساعات گرم تاکید کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 142 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها