سمپاشی گروپ میوه های استوایی برای اولین بار در کردستان کشت شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، فیسالیس میوه استوایی بومی آمازون است که در آفریقا و آسیا یافت می شود و بوته ‌های این میوه تا ارتفاع یک متر رشد می ‌کنند.

در هر هکتار ۱۲ تن میوه فیسالیس برداشت می‌ شود و قیمت حدودی این میوه ۵۰ هزار تومان است، اما به دلیل نبود بازار مناسب در کردستان به استان ‌های اصفهان، تهران و قم صادر می‌ شود.

فیسالیس از نظر بافت شبیه گوجه فرنگی است اما مزه چهار میوه توت فرنگی، آناناس، کیوی و موز را همزمان در خود دارد و جنبه خوراکی دارویی و صنعتی دارد و منبع غنی آنتی اکسیدان است.

این میوه در کیسه ‌های کاغذی شکل پوشیده می ‌شود تا از آفات محفوظ بماند و فیسالیس در بافت، شبیه گوجه فرنگی و عطر و طعم آن مخلوطی از آناناس و میوه ‌های ترش مثل توت فرنگی است.

فیسالیس را می‌ توان به صورت خام استفاده کرد و همچنین می ‌توان آن را در دسر و مربا و ژله هم به کار برد یا می ‌توان مانند انجیر، زردآلو و انگور خشک کرد.

این میوه ضمن تقویت سیستم دفاعی بدن و ضد سرطان، دم کرده اش برای درمان آسم موثر است و برگ‌ های آن برای درمان مالاریا، هپاتیت، روماتیسم و ناراحتی کبدی استفاده می ‌شود.

فیسالیس تقویت کننده سیستم دفاعی بدن است و خاصیت ضد سرطانی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد و همچنین منبع عالی آنتی اکسیدان و غنی از ویتامین AEC و بتاکاروتن است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 165 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها