سمپاشی گروپ وزارت نیرو با دید سیاسی نسبت به کردستان از رسالت خود خارج شده است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسن علوی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان که با حضور نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه بعضی از وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی به دید سیاسی به استان ها نگاه می کنند، اظهارداشت: متاسفانه وزارت نیرو نیز دچار این شرایط شده است.

وی افزود: خوشبختانه سایه یکی از کسانی که در وزارت نیرو با دید سیاسی به استان کردستان نگاه می کرد، بر روی این وزارتخانه حذف شده اما کماکان مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاستمداران وقتی با هم هستند مال مردم را می گیرند و وقتی با هم درگیر می شوند جان مردم را می گیرند، ادامه داد: این جمله مصداق استان کردستان است که اختلافات باعث شده مسئله آب در کردستان چند سال است که حل نشده و حق مردم کردستان در این حوزه داده نشده است.

علوی یادآور شد: سال گذشته حدود ۵۲۰ میلی لیتر بارندگی داشته ایم و روان آب های بسیاری نیز در سطح استان هستند ولی در جایی که می توانیم از آن استفاده کنیم، نمای توانیم و متاسفانه به جاهای دیگر منتقل می شود.

وی بیان کرد: ما مخالف انتقال و دادن آب به استان هایی که با مشکل آب مواجه هستند، نیستیم ولی وقتی می بینیم استان کردستان خود با مشکل آب مواجه است این منصفانه نیست که این حق از مردم گرفته شود.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات کشور ما این است که خیلی کم از تجارب دیگر کشورها استفاده می کنیم و سازمان هایی مانند سازمان FAO به گرمایش زمین، فرونشست زمین، کم آبی، کم شدن نزولات جوی، تغییرات اکوسیستم، گرم شدن آب اقیانوس ها و بالا آمدن آب دریاها اشاره کرده اند و گفته اند اگر می خواهید محصولات جدید را تولید کنید، باید با تغییرات آب و هوایی این کار صورت گیرد.

علوی اظهارداشت: باید قبول کنیم در کشور ما هنوز هم بر اساس همان روش های سنتی عمل می کنیم هر چند که در بخش کشاورزی تغییراتی ایجاد شده است ولی بیشتر روش های سنتی را مد نظر خود قرار داریم.

وی افزود: البته باید قبول کرد که در مواقعی نیز قوانینی از سوی نمایندگان مجلس وضع می شود که به ایجاد مشکلات دامن می زند و همین باعث ایجاد مهاجرت عمده روستاییان و تخلیه روستاها شده است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چند سال است به دنبال اضافه کردن قیمت خرید تضمینی گندم در کشور هستیم اما دولت حمایت نمی کند و از آن طرف وقتی پای تعریف و تمجید می رسد آنقدر از کشاورز تعریف می کنیم که فکر می کند مجلس مقصر تمام کوتاهی ها نسبت به آنها است.

علوی یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی امروز تقریبا می توان گفت امروز کشارزی، باغداری و دامداری سودی برای روستاییان ندارد و همین باعث شده بیشتر دچار مشکلات اجتماعی و سیاسی شویم.

وی بیان کرد: امیدوارم کمیسیون کشاورزی بتواند با همکاری سایر کمیسیون های مجلس سامانی به بخش کشاورزی بدهد تا کشاورزان احساس امنیت کنند و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را شاهد باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها