سمپاشی گروپ پشتیبانی از طرح های ترویجی حوزه کشاورزی در دستور کار است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم خاوازی روز دوشنبه در جلسه نظام نوین ترویج کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی در اراک ضمن بیان اینکه پشتیبانی از طرح ها و فعالیت های ترویجی حوزه کشاورزی در دستور کار است و اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی با جدیت پیگیری می شود، اظهار داشت: در راستای اطلاع از تحقیقات جدید و به روز رسانی مباحث این حوزه، نیاز است کارشناسان واحد تحقیق هر استان در استان های سراسر کشور حضور یابند و از اطلاعات و تحقیقات دیگر مناطق، بهره گیری کنند.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: راه اندازی سازمانی منسجم در کنار سازمان تحقیقات به منظور جمع آوری و ساماندهی دانش روز، در راستای دستیابی به هدف مذکور تاثیرگذاری زیادی می تواند داشته باشد.

خاوازی بیان کرد: استان‌هایی که تاکنون طرح نظام نوین ترویج را اجرا کرده‌اند از نظر تامین هزینه کمک چندانی دریافت نکرده‌اند و بیشتر از ظرفیت‌های استانی آنها استفاده شده در حالی که اجرای این طرح برای مجموعه سازمان جهاد کشاورزی در استان‌ها موثر است و پرداخت هزینه برای اجرای این طرح منافع زیادی به همراه دارد.

وی خاطرنشان ساخت: فعال شدن بخش تحقیقات در سازمان جهاد کشاورزی یک ضرورت است و این بخش بایستی در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی راه‌اندازی و از ظرفیت‌های موجود بهره گرفته شود و از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ورخواست داریم ابلاغیه آن را صادر کنند تا افراد مرتبط با این حوزه موظف به انجام اقدامات لازم شوند.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: آموزش در این رابطه از اهداف مهم مقرر در برنامه است و در هر بخشی که حضور مربی لازم باشد تمامی هزینه‌های آن را در قالب ملی تامین می‌کنیم و اگر با کمبود نیرو و یا امکانات مواجه شویم آن را از طریق استان‌های دیگر تامین خواهیم کرد.

خاوازی ادامه داد: طرح نظام نوین ترویج کشاورزی تاکنون در ۱۲ استان اجرا شده‌ و در زمینه آموزش نیز پیگیری های جدی در این رابطه در دست اجرا است.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با تاکید بر اهمیت تامین تجهیزات و امکانات در بخش ترویج، گفت: با توجه به اینکه سال گذشته خرید تجهیزات لازم در این ارتباط برای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها در بودجه مدنظر قرار گرفته، به زودی تعدادی وسیله نقلیه خریداری می‌شود و در اختیار استان ها گذاشته خواهد شد و این مهم در بودجه سال جاری نیز لحاظ می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها