سمپاشی گروپ پیش بینی تولید ۳.۲میلیون تنی سیب تا پایان سال/کاهش ۵۰۰ هزار تنی - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، شکرالله حاجی وند، با بیان اینکه سیب از جمله محصولات مهم باغبانی کشور و از ظرفیت بالایی برای تولید برخوردار است، گفت: سالانه ۹۰ میلیون تن سیب در جهان تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت باغات سیب در جهان بیش از پنج میلیون هکتار است، افزود: ایران به لحاظ سطح زیر کشت و میزان تولید سیب به ترتیب رتبه سه و چهار جهانی را دارد.  سطح زیر کشت تولید سیب در کشور طی سال های ۹۵ و ۹۷ به ترتیب ۲۴۹ و ۲۵۲ هزار هکتار بوده است.

به گفته این مقام مسوول، میزان تولید سیب در سال ۹۵ سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن، در سال ۹۶ سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن بود و پیش بینی می شود این میزان در سال ۹۷ به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب در کشور کاهش یابد.

وی همچنین در خصوص وضعیت صادرات سیب درختی نیز­ گفت: حجم صادرات سیب در سال ۹۴ به میزان ۳۲۱ هزار تن ، سال ۹۵ به مقدار ۳۵۴ هزار تن و سال ۹۶ به میزان ۷۵۰ هزار تن بوده است.

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی افزود: صادرات سیب تا پایان شهریور ماه سال جاری بیش از ۱۴۸ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد بسیار چشمگیری برخوردار است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 106 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها