سمپاشی گروپ چین خرید اقلام کشاورزی از آمریکا را تسریع می‌کند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به منابع آگاه خبر داد که پکن در نظر دارد برای نمایش پایبندی خود به توافق تجاری با واشنگتن، شتاب بیشتری به خرید محصولات کشاورزی آمریکا بدهد.

این گزارش پس از آن منتشر شد که هفته گذشته گفتگوهایی بین وزیر خارجه آمریکا، مایک پومپئو و مقام ارشد سیاست خارجه چین در هاوایی انجام شد.

یک منبع آگاه خبر داد که چین، به عنوان بزرگترین واردکننده دانه سویا در جهان به دنبال افت خرید خود از آمریکا به علت بحران کووید ۱۹، حالا به دنبال خرید همه محصولات کشاورزی این کشور، از دانه سویا گرفته تا ذرت و اتانول، می‌باشد.

یک منبع دیگر هم خبر داد مقامات چینی از خریداران دولتی محصولات کشاورزی خواسته‌اند تا تمام تلاش خود را برای پایبندی به توافق تجاری فاز اول، به کار ببندند.

روز پنج‌شنبه، پومپئو پس از دیدار با مقامات چینی اعلام کرده بود: سیاست‌گذاری خارجی ارشد چین قول داد به تمام تعهدات خود در توافق تجاری فاز اول عمل خواهد کرد. در طول دیدار من با عضو سیاست‌گذاری حزب کمونیست چین، یانگ جیچی، او دوباره متعهد شد الزامات قرارداد تجاری فاز ۱ را رعایت خواهد کرد.

تحت توافق تجاری فاز اول چین باید در ۲ سال آینده ۲۰۰ میلیارد دلار به خرید کالای خود از آمریکا اضافه کند که ۵۰ میلیارد دلار آن محصولات کشاورزی خواهند بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها