سمپاشی گروپ کاهش ۴۰ درصدی آتش سوزی مزارع کشاورزی در گلستان - سمپاشی گروپ

عید محمد فاروقی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر لزوم رعایت مسائل ایمنی توسط کشاورزان و رانندگان کمباین بعد از برداشت محصول برای جلوگیری از آتش سوزی مزارع و مراتع، اظهار کرد: کشاورزان باید از روشن کردن آتش خودداری کنند و در صورتی بروز حریق حتما نسبت به خاموش شدن و جلوگیری از گسترش آن اقدام کنند.

مدیر مکانیزاسیون کشاورزی استان گلستان گفت: در زمان برداشت محصول سعی شود یک دستگاه تراکتور همراه با ادوات دنباله بند همچون گاوآهن و یا دیسک در مزرعه حضورداشته باشد تا در صورت آتش‌سوزی اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه افراد از رها کردن ته سیگار در داخل کاه و مزارع برداشت‌شده جدا خودداری کنند، تصریح کرد: به رانندگان کمباین توصیه می‌شود در ساعت گرم روز سعی کنند از برداشت خودداری کنند چراکه قطعات به دلیل داغ شدن در این ساعات احتمال جرقه زدن را دارند و باعث آتش‌سوزی خواهد شد.

فاروقی اظهار کرد: با توجه به حوادث احتمالی که ممکن است در مزارع به وجود آید می‌طلبد رانندگان کمباین به کپسول آتش‌نشانی مجهز شوند و از سالم بودن آن هم اطمینان حاصل کنند.

وی تصریح کرد: برخی از زمین‌های کشاورزی در مجاورت جنگل است که با آتش‌سوزی امکان سرایت به منابع طبیعی وجود دارد لذا با رعایت توصیه‌های ایمنی می‌توان سلامت برداشت محصول را تضمین کرد.

مدیر مکانیزاسیون کشاورزی استان گلستان در خصوص آتش زدن بقایای گیاهی محصولات، گفت: در سال ۹۰ بیش از هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی دچار حریق شد که با اقدامات و اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام شده اکنون شاهد کاهش این آمار هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی دچار حریق شد، افزود: طبق آمارهایی که تاکنون اعلام‌شده امسال کمتر از ۳۰۰ هکتار از مزارع اعم از محصولات و کاه و کلش دچار آتش‌سوزی شده است.

فاروقی اظهار کرد: استان گلستان با دارا بودن دو هزار و ۷۰۰ دستگاه کمباین بعد از استان فارس از رتبه دوم کشوری برخوردار است.

وی تصریح کرد: کسانی که متقاضی کمباین تولید داخلی هستند می‌توانند جهت بهره‌مندی از تسهیلات با ارائه مدارک به مدیریت‌های جهاد کشاورزی در خصوص بهره‌مندی از این وسیله‌ها اقدام کنند.

مدیر مکانیزاسیون کشاورزی استان گلستان گفت: برای افرادی که در مناطق روستایی هستند تسهیلات اشتغال روستایی با کارمزد چهار درصد و کسانی که در سایر مناطق هستند از تسهیلات ۶ درصد می‌توانند بهره‌مند شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها