سمپاشی گروپ کردستان سهم ۳.۷ درصدی در طرح اشتغال فراگیر کشور دارد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگارمهر،حسین فیروزی امروز سه شنبه در کارگروه اشتغال استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: قرار است در طرح اشتغال فراگیرکشور ۹۷۰ هزار شغل جدید ایجاد شود که استان ما در این رابطه سهم ۳.۷ درصدی دارد.

 وی عنوان کرد: این اشتغال ها در سه بخش شامل اهداف و سیاست های کلی اقتصادی، طرح های مختلف اشتغالزایی (طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی ) و کسب و کار اشتغالزایی حمایتی ایجاد می شود.

وی ادامه داد: برای اجرای بخش نخست این طرح  حدود هشت هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: دولت متعهد شده که در این بخش ۶۵۱ هزار و ۹۰۰ شغل ایجاد کند که سهم کردستان از این بخش حدود ۲۱ هزار شغل است.

فیروزی با بیان اینکه  در بخش طرح های مختلف اشتغالزایی نیز ۲۲۸ هزار شغل ایجاد می شود،اظهارداشت: طرح کاج (کارانه اشتغال جوانان) و طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی مهمترین بخش در اولویت طرح های مختلف اشتغالزایی کشور است.

 وی بیان کرد:  سهم کردستان از اشتغالزایی ها پنج هزار شغل است و تاکنون ۶ هزار و ۸۵۰ نفر متقاضی و ۱۲۲ بنگاه اقتصادی از استان در سایت کارورزی ثبت نام کرده اند.

وی افزود:  از تعداد متقاضیان ثبت نام کننده یک هزار و ۳۶۶ نفر از دانش آموختگان تحصیلات دانشگاهی واجد شرایط طرح کارورزی شناخته شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد:  تمامی کارورزان در این طرح نسبت به مدارک تحصیلی خود از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال دستمزد دریافت می کنند.

فیروزی عنوان کرد:  در بخش کسب و کار اشتغالزایی حمایتی نیز بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نهادهای اجرایی هستند و برای این طرح نیز یک هزار و هفت میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی  حمایت از اشتغال استان را مهمترین گام در توسعه کردستان خواند و  گفت: در دنباله نتایج برجام در اقتصاد کشور هم اکنون با شرکت توتال فرانسه تفاهم نامه ای برای سرمایه گذاری پنج میلیارد دلاری با مسئولان استان به امضا رسیده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 146 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها