سمپاشی گروپ کشاورزان کرمانی به ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت نیاز دارند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، عباس سعیدی صبح شنبه در نشست مشترک مدیران عامل بانک کشاورزی کشور با مجمع نمایندگان و مدیران بخش کشاورزی استان کرمان بیان داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی خسارات زیادی به بخش کشاورزی وارد شده است.

وی با اشاره به خسارت وارده شده با باغات پسته شمال استان کرمان افزود: حدود ۲۱۲ هزار هکتار باغ پسته در شمال استان وجود دارد که در سال گذشته با توجه به تغییرات اقلیمی تولید پسته در آن تا حدود بسیاری کاهش یافت ضمن اینکه آفات مهم موجب خسارت‌های فراوانی به بخش کشاورزی شده است که از آن جمله می‌توان به زنجره خرما اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان وی با بیان اینکه پسته کاران حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارند، گفت: حدود ۱۰۰ هزار تن پسته از سال قبل در انبارهای استان انباشته شده است ضمن اینکه کشاورزان به سرمایه در گردش احتیاج دارند.

سعیدی با اشاره به اینکه استان برای صادرات محصولات کشاورزی به نقدینگی نیاز دارد، افزود: استان کرمان ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای صادرات محصول پسته و خرما احتیاج دارد.

وی تصریح کرد: حدود ۶۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای گلخانه‌هایی که به تأمین بذر مشغولند نیاز است همچنین در راستای احداث گلخانه‌های جدید نیز ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان ادامه داد: حدود ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت و ۸۱۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش در بخش کشاورزی شمال استان کرمان نیاز است.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به بخش دامداری اشاره کرد و ابراز داشت: در سال‌های اخیر متأسفانه اعتبار زیادی به بخش دام اختصاص داده نشده ضمن اینکه برای تکمیل و احداث واحدهای دامی استان، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم در راستای سرمایه در گردش دامداری‌های شمال استان ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به این بخش اختصاص یابد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها