سمپاشی گروپ کشاورزی اصفهان با کم آبی سازگار شده است - سمپاشی گروپ

مهرداد مرادمند در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان اصفهان با دارا بودن ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل ۵ درصد از مساحت استان و ۳.۹ درصد از اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده و شاغلین بخش کشاورزی استان اصفهان بالغ بر ۱۷۱ هزار نفر هستند

وی برخی از تولیدات شاخص محصولات کشاورزی را برشمرد و گفت: استان اصفهان در تولید شیرخام جایگاه نخست در کشور را به خود اختصاص داده است؛ رتبه دوم گوشت مرغ و تخم مرغ از افتخارات دیگر این استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی است.

اصفهان رتبه سوم تولید عسل کشور را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، جایگاه تولید عسل استان اصفهان را در رتبه سوم کشوری اعلام کرد و افزود: جایگاه استان اصفهان با تولید ۷۰ هزار تن گوشت قرمز در سال پنجم است و این استان با تولید ۱۰ هزار تن گوشت بوقلمون و تولید هزار تن گوشت شترمرغ در سال رتبه اول را در سال گذشته به دست آورده است.

مرادمند با تاکید بر اجرای طرح سازگاری با کم آبی اظهار داشت: در دوران متمادی خشکسالی سعی بر این بوده که بتوان محصولات مقاوم با شرایط خشکسالی و سازگار را در برنامه جایگزینی کشت محصولات قرار داد.

حذف تدریجی بذرهای خود مصرفی و کم بازده کشاورزان

وی با اشاره به جایگزینی گندم و جو گواهی شده متحمل به شرایط تنش محیطی و سازگار با شوری و کم آبی و حذف تدریجی بذرهای خود مصرفی و کم بازده کشاورزان تصریح کرد: اصلاح الگوی کشت محصولات زراعی با جایگزینی و توسعه کشت گیاهان متحمل به خشکی و شوری و تغییر تاریخ کشت در برخی از محصولات زراعی بهاره به پاییزه و استفاده از کشت‌های نشایی در محصولات آب بر مانند پیاز برخی از اقدامات انجام شده استان اصفهان در اجرای طرح سازگاری با کم آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به توسعه گلخانه‌ها به مساحت دو هزار و ۵۰ هکتار با تولید سالانه ۳۱۰ هزار تن محصول اشاره‌ای داشت و افزود: توسعه کشت گیاهان دارویی و کشت و پرورش قارچ خوراکی و ۴۰ هزار تن کمپوست که نیمی از این کمپوست تولیدی به خارج از استان ارسال می‌شود بخش دیگری از اقدامات انجام شده در شرایط خشکسالی است.

اجرای روش‌های نوین آبیاری در سطح معادل نیمی از سطح کشت فعلی استان است

وی اجرای روش‌های نوین آبیاری در سطح ۱۲۳ هزار هکتار که معادل نیمی از سطح کشت فعلی استان است را اعلام کرد و گفت: تولید محصولات دامی، جایگزینی برای تولیدات زراعی و تأمین علوفه آب بر در سال‌های کم آبی بوده که با استفاده از آب مجازی افزایش یافته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 157 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 22 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها