سمپاشی گروپ کشاورزی به عنوان اقتصاد قالب اردستان باید شکوفا شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا تأملی عصر چهارشنبه در جلسه توسعه کشاورزی در فرمانداری اردستان اظهار داشت: جلسه و کارگروه توسعه کشاورزی هنوز شکل واقعی خود را پیدا نکرده است و با هدف گذاری های واقعی فاصله دارد.

وی افزود: افزایش سهم بخش کشاورزی در تولید ارزش افزوده و در راستای تقویت، بهره وری و اقتصادی کردن بخش کشاورزی شهرستان از مواردی است که با تشکیل کارگروه به دنبال آن بوده ایم.

فرماندار اردستان گفت: با بها دادن یک فضای مستقل به کشاورزی به عنوان اقتصاد قالب شهرستانو در نظر گرفتن وقت اختصاصی و دستور کار مجزا برای آن باید بررسی کنیم که چرا کشاورزی ما در این سطح قرار دارد و در ارتباط با آن برنامه ریزی شود.

استفاده ۳ هزار نفری افاغنه در بخش کشاورزی اردستان

تأملی  در تبیین این مطلب پرداختن به بخش کشاورزی توجیه اقتصادی ندارد، بیان داشت: در بخش کشاورزی اردستان بیش از سه هزار نفر تبعه افغانی مشغول هستند و افراد منطقه حاضر به فعالیت در این بخش نیستند که باید دلیل این موضوع بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به صنایع تبدیلی باید یکی از اهداف کارگروه توسعه کشاورزی در اردستان باشد، افزود:  برای خروجی بهتر از کارگروه می توان از افراد و مشاغلی که در راستای کشاورزی فعالیت دارند در جلسه استفاده کرد.

فرماندار اردستان با تاکید بر اینکه اقتصاد قالب اردستان را باید شکوفا کنیم، بیان داشت: کشاورزی تنها اقتصادی است که در شهرستان قدمت دارد و بخش قابل توجهی از اقتصاد را در بر می گیرد که باید با الگوهای خاص و خدمات حمایتی آن را احیا کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها