سمپاشی گروپ کشاورزی در قطب تولید گوجه‌فرنگی کشور رو به نابودی است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، علی کرمی عصر جمعه در نشست کشاورزان آبدان با نماینده جنوب استان در مجلس اظهار داشت: کشاورزان نقش مهمی در توسعه اقتصادی و تولید دارند و باید نگاه حمایتی ویژه‌ای به این قشر صورت گیرد.

رئیس نظام صنفی کشاورزان استان بوشهر ادامه داد: کشاورزان منطقه آبدان دچار بحران شدیدی شده‌اند و نیاز است مسئولان کشوری فکری به حال کشاورزان داشته باشند.

کرمی تصریح کرد: مسئولان باید تا برای حل و رفع مشکلات کشاورزان در منطقه آبدان چاره‌ای بیندیشند چراکه با این وضعیت کشاورزی در این منطقه رو به نابودی پیش می‌رود.

کرمی از نماینده مردم منطقه در مجلس خواست تا پیگیر مشکلات قشر اسیب دیده کشاورز باشد و کمک بلاعوض برای آبیاری تحت فشار در دستور کار خود قرار دهند.

در پایان این نشست، نمایندگان کشاورزان مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی را مطرح کردند و نماینده قول داد که در مرکز از حق وحقوق تمامی کشاورزان در صحن علنی مجلس دفاع خواهد کرد.

سکینه الماسی نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته، به‌زودی مشکلات کشاورزان بخش آبدان مرتغع می‌شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به مشکلات پیش‌آمده برای کشاورزان بخش آبدان و خسارات‌های سیل زمستان سال گذشته هنوز بودجه‌ای پرداخت نشده است و در روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس از حق و حقوق کشاورزان جنوب استان بوشهر دفاع خواهم کرد.

الماسی درخصوص تسهیلات بانکی در کمیسیون اقتصادی نیز بیان کرد: پیگیر تسهیلات بانکی برای کشاورزان در مجلس خواهم بود و قول‌هایی داده شده که پرداخت تسهیلات را تا پایان سال جاری تمدید کنند.

نماینده جنوب استان بوشهر اضافه کرد: در بحث دیرکرد و جریمه که دغدغه کشاورزان است، انتظار داریم این دیرکرد و جریمه را ببخشند ولی چند بانک اقدام کرده و متاسفانه چند بانک دیگر از این موضوع سرباز زده‌اند.

الماسی در ادامه با توجه به مشکلات به وجود آمده برای کشاورزان قول پیگیری مطالبات کشاورزان در مرکز را داد و اظهار امیدواری کرد که با همدلی کشاورزان و مسئولان و دیگر اقشار این معضل بزرگ به‌زودی رفع می‌شود.

آبدان به عنوان قطب تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر و کشور به شمار می‌رود که قریب به ۹۰ درصد مردم منطقه آبدان به کار کشاورزی مشغول هستند و از این طریق امرار و معاش می‌کنند و هر ساله در فصل برداشت، این قشر دغدغه فروش محصول دارند.

متاسفانه فصل برداشت چیزی عاید کشاورز نمی‌شود و فقط در جیب دلالان می‌رود و نیاز است که مسئولان از همین الان به فکر کشاورز و فروش محصول باشند.

در سال‌های گذشته خیلی از کشاورزان با گرفتن وام از بانک‌ها و مخارج سنگین متاسفانه خانه نشین شدند و هنوز هم توان پرداخت وام خود را ندارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 140 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها