سمپاشی گروپ کیفیت محصولات کشاورزی دشتی ارتقا یابد/جلوگیری از ورود کودهای فله‌ - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله نادری بعد از ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان دشتی ضمن تسلیت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: یکی از مسائلی مهمی که برای مردم بسیار حائز اهمیت است سلامت مواد غذایی و تولیدات محصولات کشاورزی است.

وی افزود: مردم به واسطه تلاش مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای نظارت بر محصولات کشاورزی اعتماد می‌کنند که می‌طلبد مدیران ضمن تشدید این نظارت‌ها اعتماد مردم را افزایش دهند.

وی بیان کرد: در زمینه کاهش سطح زیرکشت در سطح شهرستان کارهای خوبی صورت گرفته ولی نباید به وضع موجود قانع باشیم.

نادری بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی به کشاورزان تاکید کرد و گفت: در حوزه کشاورزی قطعا آموزش نقش اول را دارد و همین آموزش باعث می شود در تولید محصولات حرفی برای گفتن داشته باشیم که ضرورت دارد جهاد کشاورزی در زمینه برگزاری  این کلاسها اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه از ورود کودهای فله‌ای در سطح شهرستان جلوگیری می شود، تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان افرادی که امسال نسبت به استفاده از این کودها در سطح شهرستان می کنند شناسایی و نسبت به توجیح آنها اقدام کنند.

نادری خاطر نشان کرد: پلیس راه و نیروی انتظامی نیز از ورود کودهای فله‌ای به شهرستان جلوگیری کنند و گشت‌های مشترک جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و استاندارد جهت نظارت بر تولیدات تشکیل می شود.

وی بر ضرورت تسریع در واگذاری زمین‌های کاردنه و حناشور به متقاضیان تاکید کرد و گفت: مشکلات کشاورزان و دامداران از جمله هزینه های برق مصرفی گلخانه ها و سبوس یارانه برای دام های سنگین پیگیری شود.

فرماندار دشتی با اشاره به اینکه کیفیت محصولات شهرستان دشتی باید ارتقاء پیدا کند، ادامه داد: با توجه به اینکه دشتی دومین قطب کشاورزی استان است ضرورت دارد با برنامه ریزی منظم جایگاه خود را از نظر کیفیت محصولات در سطح استان ارتقاء دهد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد شهرستان وابسته به کشاورزی است، گفت: جهاد کشاورزی برای کشت‌های جایگزین محصولات کم آب برنامه ریزی داشته باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها