سمپاشی گروپ ۲۴۷دانش فنی حوزه کشاورزی به بخش خصوصی واگذار شده است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر زند در مراسم امضای سه قرارداد در تولید کیت های تشخیص بیماری های یون و بروسلوز در گاو و گوسفند در اراک، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در مجموعه تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی رویکرد اصلی واگذاری دانش فنی به بخش خصوصی  است. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس تحقیقات،  آموزش و ترویج کشاورزی بیان کرد: هدف اصلی واگذاری دانش فنی به بخش خصوصی ایجاد شرکت های دانش بنیان و غیر دانش بنیان، ایجاد رقابت جدی بین بخش ها و سبک شدن بار دولت است. 

وی خاطر نشان کرد: ۹۲ دانش فنی در حوزه ارقام زراعی و باغی به بخش خصوصی واگذار شده است و با واگذاری این دانش ها علاوه بر ایجاد شرکت های دانش بنیان، زمینه اشتغال را نیز فراهم می کند. 

زند ادامه داد: ۲۰۰ دانش فنی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی وجود دارد که به همان اندازه می توان گفت دانش فنی در موسسه تحقیقات زراعی و باغی وجود دارد که با واگذاری این دانش های فنی به بخش خصوصی تحول بسیاری در بخش های مختلف به وجود می آید. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس تحقیقات،  آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: دولت سال ها به عنوان متولی تحقیقات دانش فنی بسیار تولید کرده و متولی ترویج این دانش ها در سطح جامعه بوده است و در حال حاضر وقت آن است که با واگذاری دانش های فنی به بخش خصوصی بتوانیم به تولید دانش فنی جدید سرعت بیشتری ببخشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها