سمپاشی گروپ ۳۲ هزار هکتار از اراضی استان سمنان زیر کشت گندم است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن میرعماد بعدازظهر یکشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به میزبانی استانداری سمنان بابیان اینکه ۳۲ هزار و ۱۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم است، اظهار داشت: گندم در ۲۱ هزار و ۴۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت آبی و ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی به‌صورت دیمی کشت‌شده است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند خرید گندم در استان سمنان از نیمه دوم خردادماه آغازشده است، افزود: تاکنون ۷۶ هزار تن گندم از مزارع برداشت‌شده است و پیش‌بینی می‌شود یک هزار و ۵۰۰ تن گندم از مزارع شمالی استان برداشت شود.

انتقال ۲۳۰ دستگاه برداشت گندم از نقاط مختلف به استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه در سال جاری ۲۸ مرکز خریداری گندم در استان ساماندهی شده است، اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی، برداشت ۳۵ هزار تن گندم از مزارع شهرستان میامی برنامه‌ریزی‌شده بود که این رقم به دلایل مختلفی محقق نشد.

میرعماد از انتقال ۲۳۰ دستگاه برداشت گندم از نقاط مختلف به استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: قیمت جو به ازای هر یک کیلوگرم سه هزار تومان است و قیمت گندم به ازای یک کیلوگرم دو هزار و ۵۰۰ تومان است.

طرح توزیع الکترونیک گاز مایع در استان سمنان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود نیز در این جلسه بابیان اینکه ۲۵ استان کشور مشمول اجرای طرح توزیع الکترونیک گاز مایع هستند، اظهار داشت: تمهیدات لازم برای اجرای این طرح اندیشیده شده است.

علی‌اکبر عرب عامری بابیان اینکه طرح الکترونیکی گاز مایع در استان سمنان هم‌ردیف با دیگر نقاط کشور انجام می‌شود، افزود: هفت هزار خانوار استان بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده از نفت سفید استفاده می‌کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 157 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 26 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.