سمپاشی گروپ ۳ طرح تحقیقاتی دیم با همکاری موسسات بین المللی درکشور اجرا می شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، صابر گلکاری عصر امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران از معرفی هشت مورد از اقلام دیم توسط محققان موسسه تحقیقات دیم کشور در طول سال گذشته خبر داد و گفت: جوی دهقان، در گندم شامل دو روم ساردر، آسمان، ذهاب، پرآو، سپهر و ایوان و در نخود نوع آنا پس از انجام ۱۲ سال تحقیق از سوی محققان این موسسه به دست آمده که نوعی رکورد شکسته ایم.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور افزود: حاصل نتیجه ۱۲ سال تحقیق محققان موسسه تحقیقات دیم کشور که گندم، جو و نخود بوده طبق برنامه ریزی های انجام یافته در طول سال جاری در اختیار کشاورزان دیم کار در سطح کشور قرار می گیرد.

وی بابیان اینکه طرح انتقال یافته های تحقیقاتی موسسه تحقیقات دیم در ۵۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور اجرایی می شود، بیان داشت: خوشبختانه با همت و پشتکار محققان این موسسه با افزایش سه برابری طرح انتقال یافته های تحقیقاتی موسسه تحقیقات دیم در اراضی کشاورزی عملیاتی می شود.

گلکاری همچنین از اجرای سه طرح تحقیقاتی با همکاری موسسات تحقیقاتی ایکاردا و سیمیت در سطوح بین المللی در کشور خبر داد و یادآور شد: این طرح ها در سطح بین المللی در راستای افزایش توان تولیدی در حوزه های حبوبات، دانه های روغی و غلات در کشور انجام می گیرد.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور خاطرنشان کرد: طرح افزایش توان تولیدی که اکنون در کشور در حال اجرا است در زمین های زراعی که عملیاتی شده خوشبختانه با افزایش ۲۵ درصدی تولیدات روبرو شده ایم که این امر نشان گر موفقیت طرح است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها