سمپاشی گروپ ۶۰۸ هزار هکتار از اراضی کردستان زیر کشت پاییزه رفته است - سمپاشی گروپ

محمدصالح احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی جاری کشت پاییزه محصولاتی از جمله گندم، جو و کلزا در این استان را در سطح ۶۱۵ هزار هکتار ابلاغ کرده که تاکنون بیش از ۶۰۸ هزار هکتار آن زیر کشت رفته است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: سهم گندم از این میزان ابلاغ ۵۸۲ هزار هکتار، جو ۲۵ هزار هکتار و بقیه نیز مربوط به دانه روغنی کلزا و ماشک است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۲۲۵ تن انواع بذر اصلاح شده کشاورزی برای استفاده مناسب کشاورزان در کشت پاییزه در این استان توزیع است، ادامه داد: این میزان بذر تهیه شده برای اراضی زیر کشت رفته در نظر گرفته شده است.

احمدی با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۷۲۴ تن بذر گندم در اختیار کشاورزان قرار گرفته است، یادآور شد: از این میزان حدود ۱۴ هزار و ۶۰۶ تن مربوط به بذور گواهی شده، دو هزار و ۸۲۶ تن مربوط به بذور مادری و ۲۹۱ تن نیز مربوط به بذور پرورشی است.

وی بیان کرد: همچنین ۵۳۴ تن انواع بذر جوی آبی و دیم تهیه و توزیع شده که شامل حدود ۱۲ درصد از بذر مورد نیاز چهار هزار و ۷۰۰ تنی است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان در پایان سخنان خود گفت: ۱۰۰ تن نخود، ۱۰۰ تن سیب زمینی، ۲۰ تن کلزا و ۴۴ تن نیز ماشک نیز از دیگر بذور تهیه شده توسط این نهاد جهت توزیع میان کشاورزان کردستانی بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها