سمپاشی گروپ ۸۸ درصد اراضی کشاورزی زیر کشت پاییزه/کشت ۴۹۰هزار هکتار گندم - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، خالد جعفری اظهارداشت: فصل پاییز در مزارع این استان چهار تنوع محصولی کشت شده که شامل ۴۹۰ هزار هکتار گندم، سه هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا، ۲۰ هزار هکتار جو و ۲۲۰ هکتار ماش است.

وی افزود: در سال جاری ۵۸۰ هزار هکتار کشت پاییزه از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای استان کردستان برنامه اعلام شده که تاکنون ۸۸ درصد این برنامه ابلاغی شامل ۵۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: برنامه ابلاغی محصول گندم به عنوان یکی از شاخص های تامین امنیت غذایی در استان کردستان حدود ۵۴۰ هزار هکتار بود که تاکنون ۹۰ درصد آن شامل ۴۹۰ هزار هکتار زیر کشت رفته است.

جعفری یادآور شد: در این مدت نیز ۷۰ درصد شامل ۲۰ هزار هکتار از ۳۰ هزار هکتار برنامه ابلاغی محصول جو در این استان زیر کشت رفته که تامین این محصول در کشور از دیگر اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی بیان کرد: کشت دانه های روغنی در استان نیز برای تحقق اقتصاد مقاومتی در حال انجام است که تنها برای محصول کلزا هشت هزار هکتار پیش بینی شده که فعلا سه هزار و ۵۰۰ هکتار آن محقق شده و محصول ماشک نیز که برنامه ابلاغی ندارد در ۲۲۰ هکتار کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: برای کشت پاییزه در اراضی این استان ۱۵ هزار و ۵۵۵ تن انواع بذر اصلاح شده شامل ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم و جو، ۳۵ تن ماشک و ۲۰ تن کلزا در بین کشاورزان توزیع شده است.

جعفری اظهارداشت: همچنین در این مدت، ۱۵ هزار تن انواع کود شیمیایی به عنوان نهاده های کشاورزی توزیع شده و تا فصل بهار ۱۵ هزار تن دیگر نیز میان کشاورزان توزیع می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها