سمپاشی گروپ ۹۶ هکتار از اراضی کشاورزی لردگان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت - سمپاشی گروپ

باقر سعیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به استقبال کشاورزان از طرح کشت گیاهان دارویی گفت: در راستای کشت گیاهان دارویی در بخش فلارد ۲۰ هکتار از اراضی به کشت موسیر، ۲۰ هکتار سیاه دانه، شش هکتار آنغوزه و ۵۰ هکتار به کشت زیره سبز اختصاص یافته است.

باقر سعیدی افزود: با استقبال کشاورزان روستای ابواسحاق بخش فلارد، کشت زیره سبز در بخشی از اراضی این منطقه، جایگزین کشت گندم و جو شده است.

وی گفت: سال گذشته کشت زیره سبز به صورت پایلوت در سه هکتار از اراضی این بخش در روستای شهریاری انجام شد و به دلیل نتیجه بخش بودن، امسال این میزان به ۵۰ هکتار افزایش یافت.

سعیدی با اشاره به تغییر کشت ۲۹ نفر از کشاورزان این بخش از گندم، جو و عدس به زیره سبز، بیان کرد: کشت زیره سبز از اواسط اسفند آغاز و برداشت آن اواخر خرداد انجام می‌شود که این مقدار نسبت به دوره رشد شش تا هفت ماهه گندم قابل توجه است.

رئیس مرکز خدمات کشاورزی شهرستان لردگان به مزایای کشت زیره سبز برای کشاورزان اشاره و بیان کرد: درآمد زیره سبز در مقایسه با گندم و جو به عنوان کشت غالب این منطقه حدود دو تا سه برابر بیشتر است.

سعیدی با بیان اینکه زیره سبز به بذر و نگهداری کمتری در مقایسه با گندم احتیاج دارد، تصریح کرد: برای کشت هر هکتار گندم به ۲۳۰ تا ۲۴۰ کیلوگرم بذر نیاز است.

وی کشت زیره سبز را به صورت دیم عنوان و تاکید کرد: عملکرد زیره سبز در هر هکتار بسته به شرایط مختلف نظیر رسیدگی کشاورز، وجین مرتب، کوددهی مناسب و قابلیت زمین به صورت متوسط بین شش درصد تا ۹ درصد تن است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها