سمپاشی گروپ آبرسانی به ۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان هلیلان - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد از توسعه به عنوان یکی از مهمترین راهبردها در کاهش آسیب‌های اجتماعی نام برد و گفت: امروز در کنار مبارزه با بیماری کرونا مسائل توسعه‌ای و ضروری مردم نیز دنبال می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که در مناطق کمتر توسعه یافته آسیب پذیری‌های اجتماعی چون گرایش به مواد مخدر بالاتر است، تصریح کرد: یکی از راه‌های مهم رفع معضلات اجتماعی در مناطق محروم ایجاد توسعه در این مناطق است.

استاندار ایلام از توجه نظام و دولت به مناطق محروم استان گفت و تصریح کرد: نظام و دولت‌ها خدمات زیادی در این مناطق انجام داده‌اند بطور مثال در منطقه محروم ماژین به بهانه سیل فروردین ماه خدمات و اعتبارات خوبی جذب شد.

وی بیان کرد: با شهرستان شدن هلیلان نیز یک قدم بزرگ در راستای رفع محرومیت و توسعه این منطقه برداشته شد.

سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: چندین پروژه مهم توسط بنیاد مستضعفان، قرارگاه امام محمد باقر (ع) وابسته به وزارت اطلاعات و دولت در این منطقه در دستور کار است.

وی ادامه داد: در هلیلان دو پروژه مهم کشاورزی نیز در دست اقدام است که منجر به آبرسانی سه هزار هکتار می‌شود و این می‌تواند یک تحول بزرگ را در این منطقه ایجاد کند.

استاندار ایلام با اعلام این خبر که در تلاش هستیم به زودی مجموعه ادارات را در آنجا مستقر سازیم، اضافه کرد: تلاش ما این است نهادهای مختلف مثل بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت و دیگر نهادهای حمایتی مشارکت بیشتری در عمران و آبادانی مناطق محروم استان داشته باشند.

وی در ادامه گفت: قرار است بنیاد مستضعفان در کنار ملکشاهی، هلیلان را نیز در پایلوت محرومیت زدایی خود قرار دهد، همچنین این بنیاد قول داده است دو میلیارد تومان برای افراد آسیب پذیر از کرونا در مناطق محروم و آسیب اختصاص دهد.

وی افزود: با وجود خدمات ارزشمند نطام در مناطق محروم اما با توجه به عمق محرومیت باید یک همت جهادی به خرج داده شود تا این مناطق از محرومیت خارج شوند و این مهم امروز در دستور کار است.

استاندار ایلام در پایان به مثلث برون رفت از محرومیت در این مناطق اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی، استفاده از ظرفیت بزرگان، نخبگان و خیران منطقه بعلاوه کار عمرانی و ایجاد توسعه و اشتغال می‌تواند ضمن رفع محرومیت‌ها، آسیب پذیری‌های اجتماعی را نیز کاهش می‌دهد.

سلیمانی دشتکی در خصوص قضیه تلخی که در هلیلان اتفاق افتاد ابراز تاسف کرد و گفت: در این خصوص یک تیم مسئول بررسی موضوع شده است اما برخی پیش قضاوت‌ها و اظهار نظرها و گمانه زنی‌ها نباید خوراک تبلیغاتی دشمنان نظام را تهیه کند.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که یک عده بدون اطلاع دقیق از موضوع بصورت مغرضانه به این مسئله پرداختند، اضافه کرد: اما در این بین یک دسته از رسانه‌ها ضمن بیان نقطه نظرات خود در کنار نقاط ضعف نقاط قوت و خدمات را نیز گفتند با این حال از مشاوره و نظر کارشناسی افراد در این خصوص استقبال می‌کنیم.

وی افزود: نظام خدمات بسیار خوبی در هلیلان ظرف یکی دو سال اخیر انجام داده است و امروز کار توسعه این منطقه به جد در دستور کار است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها