سمپاشی گروپ آب سدهای استقلال و سرنی برای مصرف شرب و کشاورزی میناب - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون همتی در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به بارندگی‌ها و ذخیره سازی مناسب آب در سدهای استان و افزایش سطح منابع آب زیرزمینی، عنوان کرد: با این وجود رویکرد اصلی در راستای تأمین آب شرب به ویژه برای شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر تکمیل آب شیرین کن‌های موجود است.

وی ادامه داد: در این راستا فازهای باقی مانده از آب شیرین کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس تا آخر تیرماه سال جاری تکمیل می‌شود و راه اندازی فاز نخست آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس نیز در حال پیگیری است که به زودی به نتیجه خواهد رسید.

استاندار هرمزگان افزود: ۵۰ هزار متر مکعب از فاز نخست آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی برای آب شرب بندرعباس تخصیص می‌یابد و با اضافه شدن کامل تمامی فازهای آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی نیز در مجموع به میزان ۱۵۰ هزار متر مکعب آب از طریق این دو آب شیرین کن جهت تأمین آب شرب بندرعباس و بندرخمیر تخصیص می‌یابد.

همتی تصریح کرد: در پی استفاده از این آب شیرین کن‌ها، به همین مقدار نیز، میزان برداشت آب از سدهای شمیل و نیان و استقلال میناب برای مصرف شرب بندرعباس و بندرخمیر کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: همچنین با توجه به در حال تکمیل بودن آب شیرین کن‌ها، برنامه و سیاست ما استفاده از آب سدهای استقلال و سرنی شهرستان میناب برای مصرف آب شرب شهر میناب و روستاهای دارای زیرساخت در این شهرستان است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: علاوه بر تأمین آب شرب شهرستان میناب از طریق این سدها، در سال جاری ۵۰ میلیون متر مکعب آب برای کشاورزی در دشت میناب از سدهای استقلال میناب و شمیل و نیان اختصاص پیدا می‌کند.

همتی خاطرنشان کرد: با توجه به ذخیره سازی مناسب آب در سدها و همچنین راه اندازی تدریجی آب شیرین کن‌ها، یکی از رویکردهای مهم در استان توجه بیشتر به بخش کشاورزی می‌باشد که تأمین و تخصیص آب از سد شمیل و نیان برای کشاورزی در این منطقه هم انجام می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به افزایش سطح آب سفره‌های زیرزمینی در دشت میناب، رویکرد ما حفظ و تقویت آب موجود در این دشت‌ها و استفاده بیشتر از آب موجود در سدهای استقلال و سرنی میناب برای شرب و کشاورزی در شهر میناب و روستاهای دارای زیرساخت این شهرستان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها