سمپاشی گروپ آب کانال «محمدیه» برای باغ داری و کشت صیفی جات و پیاز نیست - سمپاشی گروپ

سعید بیات، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن انتقاد از برداشت های غیرمجاز شهرستان های فرادست از کانال آب «محمدیه» ، اظهار داشت: آب کانال «محمدیه» مخصوص کشت و زرع و کشاورزی است، اما متاسفانه در برخی شهرستان ها از این آب برای کشت صیفی جات، پیاز و آبیاری باغ ها نیز استفاده می شود که این امر صحیح نیست.

وی اضافه کرد: کشت های ممنوعه با استفاده از آب کانال «محمدیه» در برخی شهرستان ها، به معضلی بزرگ برای کشاورزی شهرستان های پایین دست تبدیل شده و مشکلاتی برای کشاورزان رباط کریم ایجاد کرده است.

فرماندار رباط کریم  به دستور سید حسین هاشمی، استاندار تهران، مبنی بر رعایت رژیم حقوقی کانال آب «محمدیه» اشاره کرد و افزود: پیگیری های انجام شده منجر به ورود استاندار محترم تهران به این مساله و تاکید فراوان بر رعایت رژیم حقوقی کانال آب «محمدیه» شد.

وی از مسئولان شهرستان های فرادست خواست تا با در نظر گرفتن، سهمیه تعیین شده برای هر شهرستان، نسبت به تضییع حقوق کشاورزان رباط کریم اقدام کرده و با متخلفان برخورد قانونی کنند.

بیات به تسهیلات ویژه دولتی برای اشتفاده کشاورزان از شیوه های آبیاری نوین و قطره ای اشاره کرد و گفت: کشاورزان نیز باید به سوی آبیاری های نوین گام بردارند، مشکل کم آبی، مشکل کل کشور است و باید چاره ای برای آن اندیشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 134 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 7 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها