سمپاشی گروپ آتش زدن مزارع پیشوا در تابستان معضل آتش نشانان شهر شده است - سمپاشی گروپ

مجید اصغری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تعدد عملیات های آتش نشانان این شهر در خصوص آتش زدن زمین های زراعی توسط کشاورزان اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل تابستان و برداشت محصولات کشاورزی در این منطقه شاهد برخی اقدامات نامناسب بر روی زمین کشاورزی از سمت تعدادی از کشاورزان هستیم.

اصغری در رابطه با این اقدامات بیان کرد: آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی مسئله گسترده ای به حساب می آید که در سال های اخیر باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای کشاورزان و گاها برای زمین های اطراف هم  شده است.

مسئول آتش نشانی شهرداری پیشوا دلیل آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی مانند کاه و کلش، گندم و جو در زمین را کنترل آفات و علف های هرز، پاک شدن زمین از بقایای محصول قبلی و آماده شدن زمین برای کشت محصول بعدی دانست و گفت: اگر کشاورزان به طور صحیح و متناوب از سموم موجود استفاده کنند و همچنین روش کشت درست محصولات را بیاموزند، نتیجه بسیار مطلوب تری را برای زمین دارد که متاسفانه برخی از کشاورزان برای انجام آسان تر کار به این اقدام دست می زنند.

مسئول آتش نشانی شهرداری پیشوا در توضیحات بیشتر افزود: بروز مشکلات زیست محیطی برای مردم و اکوسیستم منطقه، از بین بردن مواد آلی خاک و همچنین کاهش حاصلخیزی آن، افزایش تبخیر و بیشتر شدن مصرف آب و کاهش نفوذپذیری خاک و فعالیتهای میکروارگانیسم های خاک،  همگی از عوامل و اثرات آتش زدن و از بین بردن بقایای محصولات در زمین کشاورزی است.

اصغری به هزینه های سنگین مالی عملیات اطفاء حریق در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: در فصل تابستان اغلب گزارشات آتش سوزی و عملیات این سازمان مربوط به حریق زمین های کشاورزی است که گاها با بی توجهی، به زمین های مجاور هم سرایت می کند و این مورد به معضل آتش نشان های این شهر تبدیل شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 111 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها