سمپاشی گروپ آتش سوزی در فضای سبز و مزارع کشاورزی شهرستان قروه افزایش یافت - سمپاشی گروپ

سعید حسن بیگی در گفت و گو با خبرنگار مهر با مقایسه عملکرد واحد آتش نشانی قروه در سال های ۹۷ و ۹۸ از افزایش عملیات در سال ۹۸ خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته ۵۴ درصد عملیات در واحد آتش نشانی انجام شد که این میزان در سال ۹۷ شامل ۴۸ درصد بود.

به گفته وی در سال گذشته ۳۵۹ عملیات اطفا حریق صورت گرفت که شامل ۳۲ مورد مسکونی، ۲ مورد اداری، ۱۲ مورد تجاری، ۴ مورد صنعتی، ۱۴ مورد در انبار، ۲۰ مورد مربوط به خودرو و ماشین آلات، ۶۶ مورد ضایعات و زباله، مراکز تجمعی یک مورد، فضای سبز و کشاورزی ۲۰۶ مورد و ۲ مورد هم مربوط به سایر بخش ها بود.

حسن بیگی در ادامه به مقایسه عملیات اطفا حریق در سال گذشته با سال ۹۷ پرداخت و افزود: سال ۹۷ تعداد کل عملیات ۵۵۹ مورد بود که از این تعداد در مکان های تجاری، انبار، ضایعات و زباله، تأسیسات شهری، مراکز تجمعی و فضای سبز و کشاورزی به نسبت آتش سوزی بیشتری را شاهد بودیم.

وی میزان آتش سوزی در فضای سبز و کشاورزی، ضایعات و زباله، مسکونی، تجاری، انبار، خودرو و ماشین آلات را بیشتر از سایر موارد دانست.

مسئول واحد آتشنشانی قروه در ادامه به آمار مقایسه ای عملیات امداد نجات پرداخت و تصریح کرد: در سال گذشته در مجموع ۵۶۴ مورد عملیات امداد و نجات ثبت شد که سقوط اشیا و اجسام با تعداد ۸۴ مورد، گرفتن حیوانات وحشی با ۷۱ مورد، آبگرفتگی و سیلاب با ۶۲ مورد، تصادف ۲۶ مورد، گیر کردن انگشتر ۱۳ مورد و برف و کولاک با ۱۱ مورد و سایر حوادث با ۲۸۰ مورد بیشترین آمار را داشتند.

سعید حسن بیگی با اشاره به اینکه میزان عملیات در سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷ با افزایش همراه بوده است، بیان کرد: در سال ۹۷ مجموع امداد و نجات ۲۵۹ مورد بود که گرفتن حیوانات وحشی با ۳۶ مورد، آبگرفتگی و سیلاب ۲۳ مورد و سایر حوادث مرتبط با ۱۷۱ مورد بیشترین آمار را داشتند.

آمار مقایسه ای

وی در ادامه آمار کلی آتش سوزی در سال ۹۷ را ۶۲ درصد و در سال گذشته را ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت که از این میزان در سال ۹۷ آتش سوزی مربوط به فضای سبز و کشاورزی و مراتع ۶۶ درصد بود که در سال گذشته با ۳۶ درصد کاهش مواجه شد.

حسن بیگی همچنین به آتش سوزی در اماکن اشاره کرد و افزود که آتش سوزی در اماکن مسکونی در هر دو سال ۹۷ و ۹۸ با میزان ۵۱ درصد برابر بوده است و اما در اماکن تجاری در سال گذشته ۴۵ درصد آتش سوزی رخ داد که این میزان در سال ۹۷ به ۵۶ درصد رسیده بود.

مطابق اظهارات وی درصد آتش سوزی در انبار مربوط به سال گذشته ۴۵ بوده که در سال ۹۷ این میزان ۵۷ درصد ثبت شده، همچنین در سال ۹۷ میزان آتش سوزی در خودرو و ماشین آلات ۵۰ درصد بوده که در سال گذشته تا ۵۲ درصد افزایش داشته است.

حسین بیگی آتش سوزی ضایعات و زباله را در سال گذشته با ۴۵ درصد دانست که همین مورد در سال ۹۷ با ۵۷ درصد همراه بود.

اما از مجموع حوادث امداد و نجات براساس گفته های مسئول آتش نشانی قروه در سال گذشته ۷۰ درصد انجام شد که به نسبت سال ۹۷ با ۳۲ درصد رشد بالایی را داشته است.

در خصوص گرفتن حیوانات موذی بنا به گفته های حسن بیگی در سال ۹۷ این مورد با ۳۵ درصد همراه بود که در سال گذشته ۶۷ درصد را از آن خود کرد و همچنین در حوزه تصادفات هم در سال ۹۷ درصد عملیات صورت گرفته ۲۷ بود که این میزان در سال گذشته ۷۵ درصد به ثبت رسید.

وی به مقایسه عملیات مرتبط به آبگرفتگی و سیلاب ها هم پرداخت و گفت: در این مورد سال ۹۷ با ۲۳ درصد و سال ۹۸ با ۷۴ درصد مواجه بودیم و در حوزه سایر موارد هم ۳۹ درصد مربوط به سال ۹۷ و ۶۳ درصد هم در سال ۹۸ اقدام شد.

حسن بیگی در ادامه میزان درصد مربوط به آموزش ها و مانورها را در سال گذشته ۵۳ و در سال ۹۷ با ۴۹ درصد دانست و به عملیات های انجام شده در روز چهارشنبه سوری هم اشاره کرد و گفت که ۷۵ درصد از عملیات های آتش نشانی در سال ۹۷ مربوط به روز چهارشنبه سوری بود که این میزان در سال گذشته با روند کاهشی ۲۷ درصدی همراه شد.

مسئول آتش نشانی قروه از مقایسه آمار عملکردی ۳ ساله اخیر یعنی سال های ۹۶ تا ۹۸ گفت و یادآور شد: در سال ۹۶ با ۲۳ درصد، در سال ۹۷ با ۳۷ درصد و در سال گذشته با ۴۲ درصد کل عملیات انجام شد که این آمار نشان از افزایش عملیات واحد آتش نشانی قروه دارد.

مشکلاتی که روی زمین مانده

مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی قروه در پایان از وجود یکسری مشکلات مرتبط گفت. وی با اشاره به کمبود تجهیزات برای خدمت رسانی بهتر، افزود: در حال حاضر با شروع آتش سوزی ها روزی ۷ تا ده مورد در سطح شهرستان حریق اتفاق می افتد و در این زمینه نیاز است تجهیزات واحد آتش نشانی تکمیل گردد.

سعید حسن بیگی خواستار افزایش نیرو شد و گفت که یک دستگاه خودرو با تجهیزات کامل در بخش مرکزی بدون استفاده مانده و نیاز است که به کار گرفته شود چرا که استفاده از آن فاصله زمانی برای رسیدن به محل حادثه را کاهش می دهد.

وی با انتقاد از اینکه نسبت به رفع مشکلات واحد آتش نشانی چندان توجهی نمی شود از پیگیری برای رفع کمبود تجهیزات گفت و افزود: چندین بار این مورد را به معاون عمرانی فرماندار سابق، فرماندار سابق، معاون اقتصادی استاندار سابق، نماینده سابق و حتی به مدیرت بحران کشور و دیگر مسئولان مرتبط کشوری اعلام کردم اما نتیجه ای حاصل نشده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها