سمپاشی گروپ آموزش و ترویج اصول و مهارت های کشت در شهرستان سراب - سمپاشی گروپ

ابراهیم فرقانی  در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آموزش و ترویج اصول و مهارت های کشت و شناساندن و مقابله با عوامل خسارت زای محصولات کشاورزی دراولویت برنامه های جهادکشاورزی سراب است.

وی به برگزاری کلاس ها و کارگاه های مختلف آموزشی اشاره کرد و افزود:طی ماه گذشته حداقل ۴۰مورد کلاس آموزشی برگزارشده و آموزش های میدانی و حضورکارشناسان ترویج برسرمزارع نیز صورت گرفته است.

فرقانی استفاده از کودهای شیمیایی و سموم و آفت کش ها را آخرین راهکاردرمقابله با عوامل خسارت زا و آفت های محصولات عنوان کرد و گفت:خوشبختانه طی دوسال گذشته آزمایش های صورت گرفته برروی سیب زمینی که عمده ترین محصول تولیدی منطقه است نشان می دهد که این محصول از سلامت بسیارمطلوبی برخورداراست .

این مقام مسئول درحوزه کشاورزی به سیاست های حمایتی و تشویقی اشاره کرد و گفت:تلاش می کنیم تا با لیبل دارکردن محصولات کشاورزانی که حداقل استفاده را ازعوامل شیمیایی درکنترل آفت ها دارند زمینه عرضه این محصولات را با قیمت بالاترفراهم اوریم تا کشاورزان به عرضه محصولات سالم تر ترغیب شوند.

فرقانی با بیان اینکه امسال تولید گندم درمنطقه کاهش داشته تصریح کرد:با این وجود، نگهداشت گندم و ذخیره آن درسیلوها درحد مناسبی بوده و جای هیچگونه نگرانی نیست.

مدیرجهادکشاورزی سراب به همکاری تنگاتنگ این اداره با دستگاهها و نهادهای حوزه بهداشت و سلامت اشاره کرد و تاکید کرد:کارشناسان مراکزخدماتی به عنوان رابطان سلامت همکاری خوبی با خانه های بهداشت دارند.

دبیر کارگروه کشاورزی سراب فروش هرگونه سم را درداروخانه های عرضه کننده سموم کشاورزی و دامی، بدون نسخه مراکز مجاز گیاه پزشکی ممنوع عنوان کرد و گفت:هیچ مرکزی حق فروش قرص برنج و دیگر موادسمی مشابه را ندارد.

فرقانی حمایت از آبیاری های نوین و باصرفه تر را مورد تاکیدقرارداد و خاطرنشان کرد: آبیاری قطره ای و بارانی باید جایگزین آبیاری های سنتی شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 13 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها