سمپاشی گروپ اجرای طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی براساس آب در دسترس - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، اکبر طیبی تصریح کرد: به دلیل بروز مشکل کم آبی و افت سطح آب‌های زیر زمینی، لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در قالب طرح‌های مختلف به منظور کاهش ریسک در تولید مایحتاج غذایی و حفاظت از منابع آب ضروری است.

وی از آغاز اجرای طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی براساس مقدار آب قابل دسترس در شهرستان خدابنده خبر داد و افزود: این طرح به منظور تهیه ترکیب کشت مناسب و با هدف تضمین امنیت غذایی، افزایش بهره وری و دسترسی به تولید پایدار در بخش کشاورزی و همچنین حفاظت از منابع آب و خاک در حال اجراست.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خدابنده  با بیان اینکه اجرای طرح تنظیم ترکیب کشت طی سال‌های گذشته در استان زنجان براساس نسبت تخصیص اراضی به محصول بوده و به صورت نرم افزاری کنترل می‌شد، عنوان کرد: این طرح هم اکنون در شهرستان خدابنده پیرو تصمیمات اتخاذ شده در شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان و تعهدات کشت ابلاغی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، براساس مقدار آب قابل دسترس اجرایی می‌شود.

طیبی بیان داشت: کشاورزان و بهره برداران شهرستان خدابنده می‌توانند برای اطلاع از چگونگی انجام این طرح و دریافت اطلاعات بیشتر به مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان خدابنده با تولید بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی از قطب‌های تولیدی استان و در برخی محصولات نظیر گندم و سیب زمینی از شهرستان‌های پیشرو در سطح کشور به حساب می‌آید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 130 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها