سمپاشی گروپ اجرای طرح ۵۰۰ هزار هکتار برای احیای اراضی شیبدار در کشور - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طهماسبی ظهر امروز پنجشنبه در دیدار با استاندار ایلام، استان ایلام را بسیار مستعد برای باغداری توصیف کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی بسیار مناسب استان و همچنین بارندگی های اخیر رشد و توسعه باغات و گلخانه ها می تواند هم از نظر درآمد و هم از نظر اشتغالزایی در استان بسیار موثر باشد.

وی از طرح ۵۰۰ هزار هکتار برای احیای اراضی شیبدار در کشور خبر داد و افزود: ما می توانیم درصد خوبی از این میزان را به استان ایلام اختصاص دهیم.

وی همچنین گسترش باغات پسته در استان را بسیار موثر دانست و گفت: این استان از اقلیم مناسبی برای ایجاد و گسترش باغات پسته برخور داراست و در این زمینه نیز استان باید فعالیت بیشتری را آغاز کند.

گفتنی است استاندار ایلام همچنین در تماس تلفنی با وزیر جهاد کشاورزی خواستار صدور مجوز برای ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان برای کشت برنج شد.

قاسم سلیمانی دشتکی در این تماس با دکتر خاوازی بیان کرد: با توجه به بارش های خوبی که در سطح استان داشتیم و ذخیره‌ خوبی که از لحاظ آب های زیرزمینی در استان ایجاد شده، ایلام مستعد کشت برنج است و در این زمینه طرحی از ظرفیت های شهرستان های استان تدوین شده است و در دیدار آتی تقدیم خواهد شد.

استاندار ایلام از آبخیز داری و کشت درختان مثمر و گیاهان دارویی و سازگار با منطقه به عنوان یک راهبرد قوی در حفظ زمین، جنگل و منابع آبی استان یاد کرد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته برای احیای اراضی شیب دار استان، در این راستا یک کارگروه تخصصی تشکیل می شود و موضوع در دستور کار جدی دولت در استان قرار می گیرد.

وی در ادامه با توجه به استعداد منطقه خواستار اجرای طرح کشت های مستعد چون کشت برنج در برخی مناطق استان شد و گفت: برخی مناطق استان که دارای وضعیت خوبی در منابع آب هست می توان کشت برنج را در سطح وسیع اجرایی کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 147 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها