سمپاشی گروپ اجرای ۳ پروژه احداث جاده بین مزارع هشترود به طول ۱۷۰کیلومتر - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، مجید احمدی عصر امروز یک شنبه در حاشیه بازدید از عملیات بهسازی جاده بین مزارع این شهرستان گفت: در راستای اجرای طرح های زیربنائی و خدماتی بخش کشاورزی سه پروژه احداث جاده بین مزارع به طول ۱۷۰کیلومتر در سطح شهرستان و با اعتباری بالغ بر ۳۴۰۰ میلیون ریال در(هشترود، روستاهای گنجینه کتاب، علی آبادعلیا و سفلی، دامناب و تمامی روستاهای دهستان آلمالو) اجرا شده است.

احمدی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح بهبود و اصلاح جاده های بین مزارع جهت تردد ماشین آلات و ادوات کشاورزی، تسریع در حمل و نقل محصولات کشاورزی و رفت و آمد کشاورزان و کاهش هزینه های تولید است.

وی با بیان اینکه بهسازی جاده ها باعث می شود راندمان و کارکرد ماشین آلات کشاورزی بالا رفته که این امر بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: با اجرای این طرح بیش از ۲۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی از مزایای آن بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه بحران خاک خیلی بیشتر از بحران آب زندگی انسان‌ها را تهدید می‌کند، تاکید کرد: اگر وضعیت فعلی به همین شکل پیش برود سبب افزایش سوء تغذیه که عامل مهمی در کشتار جامعه بشری در جهان است می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود  بیان کرد: مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به این موضوع دارند و می‌فرمایند موضوع خاک از موضوع آب بسیار مهمتر است، ما مشکل آب هم داریم که مشکل بزرگی هم هست، اما برای تهیه آب راه‌های فراوانی وجود دارد، ولی برای تهیه خاک حاصل‌خیز، راه‌ دیگری وجود ندارد.

احمدی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به مبانی حفظ محیط زیست سبب واردآمدن آسیب‌های جدی می‌شود، گفت: این آسیب از آن آسیب‌هایی نیست که بتوان آن را جبران کرد، اما می‌توان پیشگیری‌های لازم را از تخریب خاک انجام داد. احمدی اضافه کرد عناصر ریز مغذی  و کمبود مواد آلی خاک و چرای مفرط دام در برخی مناطق شهرستان هشترود از جمله مواردی است که باید در جهت بهبود حاصلخیزی خاک‌های شهرستان در دستور کار قرار بگیرد و از کلیه کارشناسان خواستند  که با یک عزم جدی، هر یک به فراخور توان خود گام‌هایی اساسی و ثمربخش در راستای اصلاح کیفیت حاصلخیزی و افزایش مواد آلی و بهره‌برداری مناسب از خاک و اجرای کشاورزی حفاظتی گام های اساسی بردارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها