سمپاشی گروپ احداث سد سلولی در پائین‌دست رودخانه زهره/حق‌آبه هندیجان رعایت شود - سمپاشی گروپ

علی گلمرادی امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دنبال گلایه‌مندی‌های مکرر کشاورزان هندیجانی، نشست نماینده آنها و مسئولان این شهرستان با معاونت حفاظت از منابع آب وزارت نیرو در تهران برگزار شد.

وی افزود: در این نشست مقرر شد با جدیدت بیشتر از سال‌های قبل، برای سال زراعی جدید نظارت دقیقی بر سردهنه‌های بالادست شود تا بتوان عدالت در نوبت‌بندی و ارائه حق‌آبه‌های پایین‌دست از جمله حق‌آبه‌های کشاورزی و زیست محیطی رودخانه هندیجان رعایت شود.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی (ره) در خانه ملت بیان کرد: پیگیری سدهای سلولی پایین‌دست زهره برای مهار سیلاب‌های فصلی به منظور جلوگیری از ورود آب دریا به رودخانه از مطالبات اصلی مردم هندیجان است.

وی ادامه داد: در این رابطه نیز مقرر شد تا دو هفته آینده مطالعات لازم برای احداث سد انجام شده و تمام اقدامات شرکت دزآب برای تعیین اعتبار لازم به منظور اجرای این طرح بررسی شود و در اقدامی مشترک اعتبارات موردنیاز آن تامین شود.

گلمرادی متذکر شد: ممانعت از برداشت آب رودخانه زهره در بالادست از دیگر درخواست‌های حائز اهمیت مردم هندیجان است، ضرورت دارد به منظور جلوگیری از کشت‌های غیرمجاز از جمله برنج و کنجد، در شرایط بحرانی امروز کشاورزی اقدام لازم صورت بگیرد.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی (ره) در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توان برداشت گندم کشاورزان هندیجانی در سال گذشته از ۱۲۰ هزار تن گندم به ۱۷ هزار تن گندم کاهش پیدا و آنها را دچار خسارت مالی ۴۰۰ میلیارد ریالی کرد.

وی افزود: در این جلسه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی متعهد به جلوگیری از توسعه کشت در شهرستان‌های بالادست شدند که بدون شک با توجه به اهمیت موضوع با اهتمام ویژه‌ای برای تحقق آن پیگیری خواهم کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها