سمپاشی گروپ احداث شهرک گلخانه‌ای در کوهدشت با صرف اعتبار ۱۵ میلیاردی - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، اسد عبدالهی امروز چهارشنبه در بازدید از مجموعه شهرک گلخانه‌ای جهاد دانشگاهی شهرستان کوهدشت اظهار داشت: ضرورت دارد کشاورزی استان از شیوه‌های سنتی به سمت مدرن تغییر پیدا کند و مجتمع شهرک گلخانه جهاد دانشگاهی شهرستان کوهدشت نمونه‌ای از این مدل است.

وی با اشاره به اینکه تکنولوژی در کشاورزی روز دنیا سهم بسزایی دارد، تصریح کرد: این مجموعه در زمینی به مساحت ۶ هکتار، به شیوه‌های نوین و در سه فاز دو هکتاری طراحی و ساخته شده است که فاز اول آن به زیر کشت رفته و محصول آن قابل برداشت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان ضمن تأکید بر توسعه کشاورزی مبتنی بر دانش در استان افزود: از نکات بارز این پروژه تهیه و تولید بخشی از تجهیزات مورد نیاز در داخل خود مجموعه است که بر اثر تحریم‌ها قادر به وارد کردن آنها نیستیم.

عبدالهی خاطرنشان کرد: مجموعه شهرک گلخانه‌ای جهاد دانشگاهی شهرستان کوهدشت که از طرح‌های موفق استان است با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در قالب تسهیلات از بانک کشاورزی آغاز به کار کرده که با فروش تولیدات فاز اول مجموعه، فازهای بعدی آن تکمیل و بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به استفاده از تکنولوژی نوین کشاورزی در این مجموعه و تولید محصول بیشتر نسبت به کشاورزی سنتی، قابلیت کاشت و تولید در تمامی فصول سال از دیگر ویژگی‌های مهم این پروژه است و در حال حاضر ۱۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی طرح است که با تکمیل شدن آن این عدد به ۸۰ نفر خواهد رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 18 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها