سمپاشی گروپ ارائه تسهیلات به کشاورزان برای تولید محصولات گواهی‌شده - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سعادت در کارگاه آموزشی مدیریت سبز که صبح سه‌شنبه در آموزشگاه عالی امام خمینی (ره) شهرستان فردیس برگزار شد، بابیان اینکه محدودیت منابع پایه‌ای تولید اولین موضوع در مدیریت کشاورزی است، اظهار کرد: توسعه پایدار و حفظ سلامت جامعه مهم‌ترین اقداماتی است که وزارت کشاورزی در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه تدوین و ابلاغ شاخص‌های ارزیابی فعالیت‌های محیط‌زیست و سلامت غذا مهم‌ترین اقدام دفتر سلامت محیط‌زیست وزارت کشاورزی است، عنوان کرد: وظیفه اصلی دفتر سلامت محیط‌زیست حرکت به سمت توسعه پایدار و سلامت غذایی است.

سعادت بابیان اینکه تشکیل دبیرخانه سلامت یکی دیگر از اقدامات دفتر محیط‌زیست بوده است، تأکید کرد: این دبیرخانه در وزارت بهداشت تشکیل‌شده و مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را پیگیری می‌کند.

وی تشکیل شورای راهبری توسعه کشاورزی ارگانیک را یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات وزارت کشاورزی اعلام کرد و افزود: در این شورا مسئولیت تولید محصولات ارگانیک به دفتر محیط‌زیست و سلامت غذا وزارت کشاورزی محول شده است.

سعادت یکی از برنامه‌های جدی دفتر محیط‌زیست و سلامت غذا را تولید محصولات گواهی‌شده و ارگانیک دانست و گفت: امیدواریم این اقدام در همه استان‌ها اجرایی شود.

دریافت نشان استاندارد برای محصولات گواهی‌شده و ارگانیک

وی با تأکید بر لزوم وجود دستورالعمل تولید محصول گواهی‌شده در استان‌ها، گفت: متأسفانه در بسیاری استان‌ها این دستورالعمل اجرایی نشده و یا با ایراد اجراشده است که این مهم بر لزوم مطالعه و بازنگری دستورالعمل تأکید دارد.

مشاور وزیر کشاورزی هزینه‌های جانبی مربوط به تولید محصولات گواهی‌شده را یکی از عواملی اعلام کرد که موجب می‌شود کشاورزان به این اقدام رغبت نداشته باشند و گفت: در این رابطه می‌خواهیم برای کشاورزان تسهیلاتی قرار دهیم که بتوانند با استفاده از آن هزینه‌های جانبی این محصولات را بپردازند.

وی از ایجاد پایلوت محصولات گواهی‌شده در استان زنجان خبر داد و افزود: انجمن خیرین این استان کمیته‌ای برای تغذیه تشکیل داده‌اند تا با تولید محصولات ارگانیک، از بیماری سرطان جلوگیری شود.

لزوم اجرای طرح ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی

وی با اشاره به لزوم دریافت نشان استاندارد برای محصولات گواهی‌شده و ارگانیک، گفت: باید دستورالعمل مناسبی در این رابطه تدوین شود.

سعادت استفاده از ظرفیت اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی و صندوق‌های حمایت از توسعه کشاورزی را در رابطه با تولید محصول گواهی‌شده مهم دانست و خاطرنشان کرد: لایحه قانون تولید محصولات کشاورزی ارگانیک باید تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی از ایجاد پورتال محصولات گواهی‌شده استان‌ها خبر داد و گفت: این پورتال به سازمان استاندارد متصل می‌شود و بسیاری از اقدامات اداری کشاورزان کاهش خواهد یافت.

مشاور وزیر کشاورزی همکاری در اجرای طرح ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی را مهم اعلام کرد و افزود: وزارت کشاورزی برای ارتقاء سطح سلامت شهروندان اقدام می‌کند که در این رابطه از کشاورزان می‌خواهیم با وزارت کشاورزی همکاری داشته باشند.

ابلاغ برنامه‌های تولید محصولات ارگانیک به استان‌ها

وی از ابلاغ برنامه‌های تولید محصولات ارگانیک به استان‌ها خبر داد و گفت: از مسئولان جهاد کشاورزی استان‌ها می‌خواهیم در این رابطه با وزارت کشاورزی همکاری کنند.

به گفته وی برنامه‌های تولید محصولات گواهی‌شده به سازمان برنامه‌وبودجه برای تخصیص اعتبارات ارسال‌شده است.

مدیرکل دفتر سلامت محیط‌زیست بابیان اینکه این دفتر در تدوین استانداردهای ملی دانه ذرت در کشور اقدام کرده است، گفت: دفتر سلامت محیط‌زیست برای استانداردسازی همه محصولات کشاورزی تلاش می‌کند.

وی از اجرای برنامه‌های مدیریت سبز در کشور خبر داد و گفت: یکی از اقدامات دفتر سلامت محیط‌زیست استفاده از لجن فاضلاب به‌عنوان کود در کشاورزی و پیگیری تدوین استانداردهای مربوط به آن است.

سعادت همچنین یکی از مباحثی که دفتر محیط‌زیست در دستور کار خود قرار داده را جمع‌آوری ظروف کودهای شیمیایی اعلام کرد و گفت: در نظر داریم اقداماتی را با همکاری سازمان محیط‌زیست در این رابطه انجام دهیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها