سمپاشی گروپ ارائه سند شش‌دانگ تک‌برگی به مالکان اراضی کشاورزی در همدان - سمپاشی گروپ

هوشنگ کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امروزه اهمیت خاک در زندگی انسان انکارناپذیر است اما متأسفانه به قدر کافی به آن نپرداخته‌ایم، گفت: اداره امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی توجه به این مقوله را مدنظر قرار داده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: متأسفانه بیشتر سندهای کشاورزی در استان همدان به صورت مشاع صادر شده که همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از اوقات کشاورزان با یکدیگر و با منابع طبیعی اختلاف داشته باشند.

کرمی افزود: اجرای قانون رفع تداخلات که از سال ۱۳۹۴ مصوب شد در دستورکار اداره سامان‌دهی و صدور اسناد قرار گرفت و بدین ترتیب این اداره، کار صدور سند در بخش کشاورزی را پیگیری می‌کند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: اولین گام در صدور سند؛ رفع تداخلات است که طی سه ماه گذشته افزون بر ۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان رفع تداخل شده است.

وی بابیان اینکه در ادامه رفع تداخلات اراضی، حدنگاری انجام و مالکیت‌ها به صورت موزاییکی مشخص می‌شود، گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان ثبت و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده تا برای اراضی حدنگاری شده، با توجه به شرایط؛ سند صادر شود.

کرمی تاکید کرد: کشاورزان از این فرصت استفاده و سند شش دانگ تک‌برگی افرازی برای اراضی کشاورزی خود را دریافت کنند.

کرمی یادآور شد: مدیریت امور اراضی متشکل از شش بخش اداره حفظ کاربری، اداره واگذاری، اداره سامان‌دهی و صدور اسناد، اداره حدنگاری، اداره آمار و یگان حفاظت است و پاسخگویی به استعلام انتقال اسناد، اصلاح اسناد و رفع اختلافات اسناد مربوط به اصلاحات ارضی که در شورای اصلاحات ارضی مطرح می‌شود از دیگر وظایف اداره ساماندهی و صدور اسناد به شمار می‌رود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها