سمپاشی گروپ اردبیل به عنوان قطب کشاورزی رتبه ۲۷ کشور در آبیاری مکانیزه است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری عصر پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن اردبیل تصریح کرد: بخش عمده اشتغال استان در حوزه کشاورزی است اما در خود کشاورزی شیوه‌های سنتی حاکم بوده و حتی آبیاری مکانیزه رتبه مطلوبی در مقایسه با سایر استان‌ها ندارد.

وی افزود: از سویی در صنایع تبدیلی نیز با ضعف‌های عمده مواجه هستیم و بیشتر محصولات استان خام فروشی می‌شود.

به گفته نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش صنعت و معدن نیز وضعیت مطلوب نیست و اگر زمانی اردبیل در جاده ابریشم واقع شده و تجارت آن زبانزد بود امروز با ضعف‌های عمده مواجه است.

وی تأکید کرد: موفقیت‌های فعلی صنعت اردبیل مرهون تلاش صنعتگران است و بی‌شک اگر تمامی اقدامات به مسئولان سپرده می‌شد حتی موفقیت فعلی را نیز نداشتیم.

بدری با بیان اینکه در تجارت نیز وضعیت استان قابل‌قبول نیست و صادرات در سال گذشته به نسبت سال ماقبل ۴۰ درصد افت دارد، اضافه کرد: ضروری است برای بهبود وضعیت اشتغال و رشد سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های استان به ویژه در بخش حمل و نقل بهبود یابد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از جمله زیرساخت‌ها راه‌آهن است که می‌بایست تکمیل شده و به راه‌آهن مغان متصل شود و در صورتی که این پروسه طی نشود اهداف توسعه محقق نخواهد شد.

وی همچنین به ضرورت ایجاد بزرگراه و آزاد راه در مرکز استان و در ادامه شهرهای استان اشاره و تصریح کرد: متأسفانه فضای کشور سیاست زده است و مسئولان به جای اینکه بگویند مشکلات حل می شود می بایست در عمل اقدامی ترتیب داده و با احساس مسئولیت وظایف خود را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌هایی در سال جاری در اعتبارات استان ایجاد شده است، افزود: از جمله اختصاص ۲۰ درصد کمک‌های فنی اعتباری از اعتبارات عمرانی و افزایش سهم اعتبارات استانی ظرفیت‌های مطلوبی ایجاد کرده است.

بدری با بیان اینکه دو لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده و طرح نظام بانکی نیز در دست بررسی است، ابراز امیدواری کرد این  دو لایحه گشایشی در وضعیت استان‌های کم برخوردار به دنبال داشته باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها