سمپاشی گروپ استانداردسازی ٢ میلیون و ۴۰۰ هزارتن محصولات کشاورزی فارس - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین پژمان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد محصولات کشاورزی این استان به صورت بالقوه پتانسیل دریافت گواهی استاندارد را دارند، تصریح کرد: در فاز اول طرح تولید محصول گواهی شده و استاندارد؛ خیار و گوجه فرنگی گلخانه‌ای و مزرعه‌ای، سیب زمینی، پیاز، پرتقال و سیب درختی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل استاندارد و شهرداری شیراز با سازمان جهاد کشاورزی استان فارس همکاری می‌کنند، افزود: مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، قوه قضائیه و تشکل‌های کشاورزی بخش خصوصی در اجرای این امر ضروری است.

پژمان، هدف از اجرای طرح تولید محصول گواهی شده و استاندارد را ارتقای سلامت محصولات کشاورزی و در نهایت ارتقای سلامت و بهداشت جامعه و کاهش نگرانی مردم در مورد کیفیت و سلامت محصولات تولیدی در استان فارس دانست.

این مقام مسئول اظهار کرد: ترغیب بخش خصوصی به ورود به زنجیره تولید، فرآوری، برند سازی و عرضه محصولات گواهی شده از دیگر اهداف اجرای این طرح است که علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید کنندگان و مصرف کنندگان در ایجاد اشتغال به ویژه برای کارشناس بخش کشاورزی مؤثر است.

به گفته وی؛ در این طرح سازمان میادین شهرداری با قرار دادن غرفه‌هایی در نقاط مختلف شهر شیراز به عرضه مستقیم محصولات گواهی شده و استاندارد کمک خواهد کرد و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی استان فارس و قوه قضائیه با کارگروه نظارت بر فروشگاه‌های عرضه کننده کود و سموم کشاورزی این استان همکاری خواهند کرد.

توانمندی‌های استان فارس در تولید محصول گواهی شده و استاندارد

پژمان؛ فعالیت ۱۸ آزمایشگاه آنالیز آب و خاک، یک صد کلینک گیاه پزشکی، ۱۰ انسکتاریوم پرورش حشرات مفید، چهار آزمایشگاه آنالیز سموم و یک صد ایستگاه پیش آگاهی و هواشناسی از پتانسیل‌های استان فارس در تولید محصول گواهی شده و استاندارد برشمرد.

وی از دیگر توانمندی‌های استان فارس در این زمینه به حضور مربیان آموزش دیده در بخش دولتی و خصوصی در قالب مدیران کنترل کیفی اشاره کرد و افزود: تدوین برنامه اجرایی حاوی فرآیندها و دستورالعمل‌های تولید محصول گواهی شده، وجود سایت الکترونیکی برای ثبت نام متقاضیان تولید این نوع محصول و فعالیت شرکت‌های نمونه برداری و بازرسی از دیگر امکانات مثبت موجود در این استان است.
 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 113 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.