سمپاشی گروپ استان زنجان رتبه نخست تولید زیتون کشور را دارد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله جعفری ظهر شنبه در دیدار فعالان اقتصادی استان با سفیر مالزی در ایران، با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت های زیادی در حوزه کشاورزی دارد، اظهار کرد: استان زنجان رتبه دوم تولید لوبیا و رتبه سوم تولید محصول زردآلو را در سطح کشور دارد.

وی با بیان اینکه استان زنجان رتبه چهارم تولید فندق را در کشور دارد، افزود: رتبه ششم تولید انگور و همچنین رتبه هفتم تولید محصولات پیاز، سیب زمینی، حبوبات و سیب درختی در سطح کشور متعلق به استان زنجان است.

این مقام مسئول استان زنجان را یکی از استان های با ظرفیت بالا در تولید انواع محصولات کشاورزی برشمرد و تاکید  کرد: استان زنجان ۵۰ نوع محصول کشاورزی تولید می کند و ۲٫۵ میلیون تن حجم تولید سالانه دارد.

وی با بیان اینکه زمینه خوبی برای سرمایه گذاران در استان زنجان فراهم است، یادآور شد: برای ایجاد واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی برای محصولات تولیدی مازاد استان شرایط و زمینه لازم جهت سرمایه گذاری فراهم است.

جعفری از برگزاری نمایشگاه محصولات کشاورزی کشورهای اکو در زنجان خبر داد و گفت: در آبان سال جاری این نمایشگاه برگزار می شود که کشور مالزی نیز می تواند در آن حضور یابد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 112 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها