سمپاشی گروپ استان زنجان ظرفیت لازم برای گسترش کشت گلخانه ای را دارد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام اجاقلو صبح سه شنبه در جلسه کار گروه کشاورزی، به کشت محصولات گلخانه ای در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در بحث تولید محصولات گلخانه ای ۳هزار و۵۰۰ نفر در استان زنجان مشغول به کار هستند و در این میان باید به کشت محصولات گلخانه ای توجه شده و توسعه یابد.

وی  با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت لازم برای گسترش کشت گلخانه ای را دارد، اظهار کرد: این افراد در ۱۱۰ واحد گلخانه ای در زنجان، ابهر، خدابنده و طارم فعالیت می کنند.

مدیر امورباغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تولید محصولات گلخانه ای یک روش نوین است که باعث افزایش کیفیت محصول تولیدی، افزایش صادرات، صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از اراضی غیر قابل کشت با سیستم هیدرویونیک و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان کشاورزی می شود و سازمان بر تحقق این امر مهم توجه جدی دارد.

اجاقلو ابراز کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در راستای افزایش اشتغال در استان حمایت لازم از فارغ التحصیلان کشاورزی را دارد و درصد  خوبی از فارغ التحصیلان کشاورزی دراستان زنجان در بخش محصولات گلخانه ای فعالیت می کنند.

وی وسعت گلخانه های استان زنجان را ۳۲ هکتار اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود  امسال هزار و۹۰۰ تن انواع  محصول گلخانه ای در استان تولید و صادر شود.

مدیر امورباغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: محصولاتی مانند توت فرنگی، سبزی و صیفی و نهال عمده محصولات تولیدی گلخانه های سطح استان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها