سمپاشی گروپ استان زنجان یکی از استان‌های موفق کشور در پرورش بوقلمون است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جعفری شامگاه یکشنبه  در مراسم افتتاح پروژه پرورش بوقلمون مادر شرکت تعاونی صنعت یکپارچه بوقلمون شمال غرب کشور، افزود: با افتتاح فارم ۲ این پروژه، استان زنجان سهم ۴۰ درصدی در تأمین جوجه یک روزه بوقلمون کشور را به خود اختصاص داد.

وی اظهار کرد: اولین و تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون در کشور به مساحت ۳.۵ هکتار و ظرفیت سالانه ۵ هزار و ۴۵۰ قطعه جوجه بوقلمون افتتاح شد.

رئیس  سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طی سال گذشته استان زنجان با تأمین ۲۶ درصد نیاز کشور در فارم یک این پروژه، رتبه نخست را در تولید و تأمین جوجه یک روزه بوقلمون کشور به خود اختصاص داد.

جعفری تأکید کرد: سالانه درمجموع ۲ میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار و یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه بوقلمون در استان زنجان تولید می‌شود.

وی افزود: استان زنجان یکی از استان‌های موفق کشور درزمینهٔ پرورش بوقلمون است و این استان اولین و تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور را راه‌اندازی کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بر توسعه واحدهای پرورش بوقلمون در سطح استان تأکید جدی دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها