سمپاشی گروپ استمهال وام کشاورزان خسارت دیده در استان مرکزی - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمود نعمتی پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه جلسه بررسی نحوه اجرای استمهال تسهیلات کشاورزان استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در این جلسه روند و نحوه پرداخت خسارت به کشاورزان خسارت دیده مربوط به آن دسته از کشاورزانی که از سیستم بانکی وام دریافت کرده اند، مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی افزود: قرار شد به مدت سه سال به این کشاورزان مهلت داده شود و یا در اصل پرداخت وام تقسیط صورت پذیرد. همچنین سود وام سال جاری به اضافه سود وام سه سال آینده آنها را نیز دولت پرداخت کند.

نعمتی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اعتبارات دولت محدود است و اعتباری که به استان مرکزی در این رابطه تخصیص یافته ۴۶ میلیارد تومان است و این مبلغ نمی تواند پوشش کامل تسهیلات خسارت دیدگان را داشته باشد، قرار شد پرداخت ها از مبالغ کمتر آغاز شود.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی تصریح کرد: همچنین مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی استان نیز اطلاعات و آمار را جمع بندی و ارائه کند تا براساس این آمار و اطلاعات پرداخت ها با ابلاغ به بانک‌های عامل آغاز شود و تا سقفی که امکان داشته باشد، این کار ادامه پیدا می‌کند.

وی بیان داشت: البته این تصمیم به خسارت دیدگانی مربوط می شود که وام دریافت کرده اند و دولت متعهد شده سود وام آنها را پرداخت کند.

گفتنی است طبق اظهارات معاون جهاد کشاورزی میزان خسارت به کشاورزان استان مرکزی از تاریخ یکم مهرماه سال ۹۶ تا پایان این سال، مبلغ ۲۵۶ میلیارد تومان می باشد که اعتبار ابلاغی به استان در حال حاضر ۴۶ میلیارد تومان بوده و پوشش کامل تسهیلات خسارت دیدگان را نمی دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 156 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها