سمپاشی گروپ اصفهانی‌ها خواستار ادای دین نمایندگان مستعفی به وعده‌هایشان هستند - سمپاشی گروپ

اسفندیار امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استعفای ۱۹ نماینده مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در حالی ۱۴ آذرماه مطرح شد که به مدت ۱۲ روز یعنی تا ۲۵ آذرماه مجلس تعطیل بود و نه فقط استان اصفهان بلکه نمایندگان کل کشور  در این مدت به مجلس نرفتند.

وی افزود: حضور  برخی از نمایندگان مستعفی در روز ۲۶ آذر در کمسیون‌های مجلس و در روزهای  ۲۷ و  ۲۸ آذرماه در تعدادی دیگر از کمیسیون ها و صحن علنی مجلس نشان داد که این نمایندگان حتی یک روز هم بر استعفای خود و وعده ای که به مردم اصفهان و کشاورزان داده بودند، نایستادند.

قبول حرفای نمایندگان مستعفی از ساده‌ دلی کشاورزان است

دبیر  اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: دل بستن کشاورزان به استعفای نمایندگان مجلس به عنوان پشتیبانی از آنها، تنها از ساده دلی و مظلومیت آنها بوده است که هنوز هم هر حرف و صحبتی از برخی مسئولان را به راحتی قبول می کنند.

وی از نمایندگان مستعفی که از عهد خود برگشتند خواست با مردم و خودشان صادق‌تر باشند و ادامه داد: نمایندگان مجلس که امروز به راحتی زیر قول خود زدند، بدانند که مردم همه  واکنش های این ایام را در اذهان خود ثبت می‌کنند و به موقع به طور مثال در ایام انتخابات عکس العملهای لازم را بروز می دهند.

نمایندگانی که استقلال و شجاعت استعفا ندارند از ابتدا وارد تصمیمات بزرگ نشوند

امینی با اعلام اینکه بعضی از نمایندگان که استقلال و شجاعت استعفا ندارند، دلیلی ندارد وارد این تصمیمات بشوند و خودشان را دچار چالش کرده و به مردم امید واهی بدهند، ادامه داد: در شرایطی که هنوز هیچ دستاورد قابل ارائه برای مردم از نتیجه استعفای نمایندگان وجود ندارد، بهتر بود نمایندگان مستعفی مجلس مستحکم بر سر قول خود بایستند و به مجلس نروند تا تکلیف اصفهان مشخص شود.

وی بیان داشت: هدف از استعفای ۱۹ نفر نماینده به طور همزمان این است که تأثیر بر  مسئولان مجلس بگذارد و اثبات کنید که اگر مشکل استان حل نشود استعفای نمایندگان ادامه پیدا می کند،  وقتی به دلیل استعفای نمایندگان استان اصفهان، مجلس از حد نصاب می‌افتد به این مفهوم است که استعفا تا حدودی تأثیر خود را گذاشته و در آن موقع است که اهمیت بیشتری به خواسته های شما خواهند داد.

بازگشت نمایندگان مستعفی از وعده خود به مردم نیز غیر شرعی است

دبیر صنف کشاورزان استان اصفهان در توضیح این صحبت های خود بیان داشت: وقتی مجلس از حد نصاب می‌افتد که نزدیک یک سوم از نمایندگان مجلس(حدود صد نفر) غایب باشند، پس در شرایطی که این همه نماینده استعفا نداده‌ در مجلس  شورای اسلامی حاضر نشده اند و برایشان مهم نیست که مجلس به حدنصاب می رسد یا خیر، حضور نمایندگان مستعفی  اصفهان درمجلس به بهانه به حد نصاب رسیدن مجلس چه توجیهی دارد، اگر به واقع استعفا کرده‌اید و اعتراض هم دارید، نمی‌دانیم پس به چه دلیل  حاضر و آماده در پشت دربهای مجلس ایستاده‌اید و نگرانید که مبادا مجلس به نصاب نرسد تا شما به ادعای ادای دِین و فریضه در این ارتباط بپردازید.

وی بیان داشت: سوال این است که در  شرایطی که پس از استعفای خود، حمایت‌های کشاورزان، مردم و امام جمعه را شاهد بودید، چرا نگران ادای دِین در ارتباط با قول هایی که در حضور کشاورزان و مردم اصفهان در محافل متعدد کوچک و بزرگ و رسانه ها دادید مبنی براینکه «تا مشکلات مردم اصفهان  رفع نشود بر استعفای خود پایبند می مانیم» نیستید، آیا عمل به قولهای داده شده یکی از فریضه های مورد تاکید دینی نیست؟.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 117 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها