سمپاشی گروپ اصلاح الگوی کشت برای مدیریت بحران آب ضروری است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن گنخکی عصر سه‌شنبه در نشست هماهنگی دشت آبدان با اشاره به آغاز فصل کشت گوجه فرنگی اظهار داشت: خشکسالی، کاهش بارندگی و برداشت بی رویه در سال های اخیر آسیب جدی به سفره های آب زیرزمینی وارد کرده است.

وی ادامه داد: برداشت بی رویه، رعایت نکردن الگوی کشت، افزایش سطح اراضی و آبیاری غرق‌آبی از دیگر عوامل تشدید بحران کاهش منابع آب زیرزمینی است به گونه ای که امکان برداشت از آنها را غیرممکن کرده است.

بخشدار آبدان با اشاره به اینکه دشت آبدان جزو دشت های ممنوعه به شمار می رود گفت: در شرایط سخت خشکسالی، صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی با اصلاح الگوی کشت و تغییر در روش آبیاری غرقابی به روش های مدرن از طریق جلب مشارکت کشاورزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت پهنه بندی سطح زیر کشت افزود: کاهش سطح زیر کشت علاوه بر مدیریت منابع و کنترل مصرف آب، در زمینه برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا در فصل برداشت محصولات کشاورزی نیز می تواند به کشاورزان کمک کند.

در این نشست، رییس اداره منابع آب و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر آموزش ها و راهنمایی های لازم به شوراهای اسلامی و دهیاران بخش آبدان جهت شناسایی و معرفی تخلفات احتمالی در زمینه بهره برداری و انتقال غیرمجاز آب های کشاورزی ارایه نمودند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 116 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها