سمپاشی گروپ افتتاح بزرگترین پروژه تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی شمال کشور - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر،  بزرگترین پروژه تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی شمال کشور با اعتبار حدود ۳۳ میلیارد ریال در سطح ۵۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری روستاهای شیرخوار کلا، سوخت آبندان و دینه سر افتتاح و تحویل بیش از ۵۰۰ بهره بردار شد.

مجتبی حبیب نژاد روشن فرماندار شهرستان سیمرغ در این مراسم ضمن اشاره به انجام پروژه تجهیز ، یکپارچه سازی و نوسازی اراضی کشاورزی در سطح هزار هکتار از اراضی این شهرستان افزود: امسال نیز این پروژه در سطح ۵۵۰ هکتار از به بهره برداری رسید.

وی گفت: شهرستان سیمرغ ازجمله شهرستان هایی که دو مولفه آب فراوان و خاک زرخیر برخوردار است اما به دلیل عدم برخورداری اراضی این شهرستان از کانال های آبرسانی و زهکش در فصول بارندگی همواره دچار ماندابی است و باتوجه به مصوبات دولت یازدهم طرح تجهیز، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در این شهرستان اجرا شد و بنا داریم درصورت تأمین اعتبار ۱۰۰۰ هکتار در سال جاری نیز پروژه تجهیز و نوسازی در سطح اراضی این شهرستان صورت پذیرد و آمادگی کامل در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: مجموع ۱۷۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان پروژه تجهیز ، یکپارچه سازی و نوسازی اراضی انجام شده و اگر این ۱۰۰۰ هکتار انجام شود کلیه اراضی این شهرستان به عنوان اولین شهرستان در سطح استان تجهیز انجام خواهد شد و به پایان خواهد رسید.

فرماندار شهرستان با اشاره به وجود ۲۲ قطعه آبندان در سطح ۴۴۰ هکتار در شهرستان سیمرغ اظهار کرد: این آبندان ها ظرفیت ذخیر ۹ میلیون مترمکعب آب های جاری را دارا است.

وی افزود: تعداری از این آبندان ها از سرفصل منابع شهرستانی و ملی مورد بهسازی و لایروبی قرار گرفتند و لایروبی آبندان سوخت آبندان مورد انتظار کشاورزان این منطقه است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها