سمپاشی گروپ افت آب منابع زیرزمینی عامل نشست دشت های کشاورزی کردستان است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد مرادی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان که با حضور نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سنندج برگزار شد، با اشاره به ُفت شدید آب های زیرزمینی دشت های کردستان، اظهارداشت: دشت های استان دچار نشست شده اند و باید فکری به حال آن اندیشیده شود.

وی افزود: باید برای تامین آب شرب شهرستان های قروه، دهگلان و سنندج چاره ای اندیشیده شود و در صورتی که به این مهم توجه شود، بخش اعظم معضل بیکاری در استان برطرف می شود.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انتقال آب کردستان به دیگر استان ها خواستار جلوگیری از این انتقال شد و ادامه داد: اگر تخصیص آب کشاورزی در این استان به میانگین کشوری برسد ما بیکاری را کنترل می کنیم.

مرادی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با وجود ۳۳ سد در کردستان زمین های استان بایر هستند و به این لحاظ ۳۷ درصد عقب تر از میانگین کشوری هستیم.

وی با بیان اینکه مردم و کشاورزان خواستار تخصیص آب های سطحی استان برای ۱۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی هستند، بیان کرد: عدم سرمایه گذاری در بخش صنعت در کردستان موجب رشد بیکاری و نبود فرصت های شغلی شده است و تخصیص آب مورد نیاز اراضی مورد نظر می تواند در بهبود وضعیت اشتغال موثر باشد.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان کردستان دارای نیروی انسانی توسعه یافته بوده اما به لحاظ اقتصادی با دیگر مناطق ایران متفاوت است و محرومیت مضاعفی را به دوش می کشد.

مرادی با اشاره به اینکه عدم سرمایه گذاری در این استان موجب بیکاری بالا و نبود فرصت های شغلی است، افزود: مشکل اصلی کردستان پائین بودن درآمد سرانه نسبت به میانگین کشوری است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 101 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها