سمپاشی گروپ افزایش ۱۸هزار هکتاری فضای کشت گلخانه‌ای در کشور مدنظر است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی طهماسبی عصر شنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه ملی گل و گیاهان زینتی محلات، اظهار داشت: برمبنای قانون برنامه ششم توسعه طی چند سال آینده بایستی بیش از ۱۸ هزار هکتار به وسعت گلخانه های کشور اضافه شود و توسعه کشت گلخانه ای یکی از اصلی ترین سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه در یک هکتار گلخانه ۱۲برابر فضای آزاد تولید محصول صورت می پذیرد و در مصرف آب و خاک صرفه جویی می شود، افزود: در همین راستا تا پایان سال جاری دو هزار و ۴۰۰ هکتار به وسعت اراضی گلخانه ای کشور افزوده خواهد شد.

طهماسبی بیان کرد: در حال حاضر مجموع اراضی گلخانه ای کشور بیش از ۱۳هزار هکتار است و با توجه به اینکه کشت گلخانه ای یک فعالیت موثر در حوزه اقتصاد و اشتغال است، بنابراین گسترش آن در دستور کار قرار دارد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان ساخت: برای حمایت از فعالان و سرمایه گذاران این عرصه یک بسته تشویقی توسط دولت تدارک دیده شده که مبتنی بر پرداخت تسهیلات مطلوب است.

وی تصریح کرد: در حوزه کشت گلخانه ای کشور باید به نحوی تولید انجام شود که هزینه های تا حد امکان کاهش یابد، اما در حال حاضر به خاطر استفاده از روش های سنتی و بهره وری پایین، هزینه تولید بالا است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: قطعا بهره گیری از روش های جدید و مکانیزه در کشت گلخانه ای هزینه های تولید را تا حد زیادی کاهش می دهد و به همین سبب باید روش های مدرن تولید در این حوزه به کارگیری شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها