سمپاشی گروپ افزایش ۲.۵ برابری اراضی آبی ایلام با اتمام طرح‌های کشاورزی - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر پنجشنبه در دیدار با خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به دستاوردهای ممتاز دولت تدبیر و امید در حوزه کشاورزی استان گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در بخش کشاورزی استان انقلابی بر پا شده است.

وی ادامه داد: در ایلام ۲ طرح بزرگ در رابطه با وزارت جهاد کشاورزی اجرا شده که یکی طرح ۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی کشاورزی در شهرستان دهلران، عین خوش و فکه انجام می‌شود که تاکنون بیش از ۴۱ هزار هکتار آن افتتاح و به بهره برداری رسیده است‌.

وی افزود: طرح بزرگ دیگر سامانه گرمسیری است که ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم استان را به آبی تبدیل می‌کند، این طرح نیز با حمایت مقام معظم رهبری در حال اجرا است که امروز با افتتاح ۱۵۰۰ هکتار در مجموع حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار آن به بهره برداری رسید.

استاندار ایلام در ادامه گفت: مابقی این طرح نیز دو فاز دارد که در فاز اول آن آبگیری سد کنجانچم است که با تامین اعتبار و تکمیل تونل‌های انتقال آب از کرمانشاه به ایلام تا پایان سال مالی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کار وزارت جهاد کشاورزی در بخش سامانه گرمسیری در حال حاضر به پایان رسیده است، اضافه کرد: فقط بحث انتقال خطوط اصلی را داریم که در اختیار وزارت نیرو است.

سلیمانی دشتکی در ادامه به پروژه دیگر وزارت جهاد کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: پروژه مهم دیگری که این وزارتخانه در دست اقدام دارد آبرسانی به حدود ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان است که تاکنون بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار داریم تا پایان سال مالی امسال این پروژه نیز به بهره‌برداری برسد.

وی در پایان افزود: با اجرای پروژه‌های بخش کشاورزی در استان تعداد زمین‌های آبی استان به دو نیم برابر نسبت به قبل از دولت تدبیر و امید افزایش می‌یابد و این یک تحول بزرگ و تاریخی در این حوزه بشمار می‌رود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 127 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.