سمپاشی گروپ البرز دارای بیشترین عملکرد تولیدات کشاورزی در کشور است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید موسوی صبح یکشنبه در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان در سال جاری، اظهار کرد: ۱۴۰ کشاورز البرزی درخواست نمونه شدن داشتند که ۴۳ نفر به‌عنوان نمونه استانی و سه نفر به‌عنوان نمونه ملی شناخته شدند.

وی با اشاره به عملکرد مثبت کشاورزان البرزی نسبت به آمار کشوری، تصریح کرد: متوسط عملکرد در هکتار محصولات زراعی ۲۲ تن در هکتار است که این رقم در کشور حدود ۹ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: در مورد باغات بر اساس آخرین آمار متوسط عملکرد استان حدود ۲۵ تن و متوسط کشور حدود ۱۲ تن است که بازهم اختلاف معناداری وجود دارد.

موسوی اضافه کرد: باوجود تمام پیشرفت‌ها، عملکردهای کشاورزی در استان به دلیل هم‌جواری با مراکز تحقیقاتی و آموزشی می‌تواند بهتر از شرایط کنونی نیز باشد.

وی به تعداد کشاورزان نمونه از هر شهرستان اشاره کرد و گفت: در شهرستان نظرآباد ۲۰ کشاورز، در ساوجبلاغ هشت کشاورز، در کرج هشت کشاورز، در اشتهارد سه کشاورز و در فردیس و طالقان هرکدام دو کشاورز نمونه معرفی شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: ازلحاظ درصد نیز بیشترین درصد تولیدات نمونه مربوط به تولیدات گیاهی، ترویج و تشکل‌ها، تولیدات دامی، آب‌وخاک، صنایع کشاورزی و در پایان منابع طبیعی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 119 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها