سمپاشی گروپ امسال۲۰۰هزارهکتار ازاراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین مجهزمی شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، علیمراد اکبری روز چهارشنبه در مراسم افتتاح یک طرح آبیاری نوین در ساوه اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی برای کاهش هدر رفت آب در این بخش را مدنظر قرار داده و در این ارتباط بر اساس تصمیمات گرفته شده، تنها دو استان گیلان و مازندران در کشور اجازه کشت محصول پرآب بر برنج را دارند که ظرفیت این دو استان برای تامین محصول برنج کافی است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی افزود: به منظور برقراری تناسب و توازن میان محصولاتی که کشت می شود و اقلیم و خاک هر منطقه، مقرر است الگویی تدوین و تعریف شود تا شاهد افزایش بهره وری و استفاده مطلوب از منابع آبی باشیم.

اکبری بیان کرد: سال گذشته ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سطح کشور به سیستم آبیاری نوین مجهز شد و امسال نیز ۲۰۰هزار هکتار دیگر به سیستم آبیاری نوین مجهز می شود.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان ساخت: اعتبار سال گذشته برای استقرار سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی ۱۸ هزار میلیارد ریال بوده و برای سال جاری نیز ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه استقرار سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی، استان مرکزی عملکرد قابل قبولی دارد و در کشور استان های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، تهران و کرمان در این زمینه پیشرو هستند.

همچنین در این مراسم، حسن شریفی، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه اظهار داشت: در حال حاضر اراضی کشاورزی در شهرستان ساوه حدود ۷۰ درصد از منابع آبی شهرستان را مصرف می کند، البته تولید محصولات کشاورزی نیز در این شهرستان نسبت به میانگین استان بالاتر است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه بیان کرد: هم اکنون ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ساوه به سامانه های آبیاری نوین و تحت فشار مجهز بوده و حدود ۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان نیز قابلیت اجرای سیستم های آبیاری نوین را دارا است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 156 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها